مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت

با رعایت اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت می توان فضایی شاد و جذاب ایجاد نمود. از اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت انتخاب میز و صندلی مدیریت استاندارد و شیک و بهره گیری از قفسه بندی های مناسب می باشد. رعایت اصول چیدمان وسایل، توجه به نورپردازی استاندارد اتاق مدیریت و پوشش مناسب سقف و دیوار از دیگر نکاتی هست که باید در طراحی صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت مورد توجه قرار گیرد.

طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت

توجه به دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی یکی از دغدغه های صاحبان ساختمان از جمله مراکز اداری می باشد. از جمله بخش های مهم یک فضای اداری یا تجاری اتاق مدیریت هست که باید دکوراسیون داخلی آن با دقت انجام شود. اتاق مدیریت محل رفت و آمد کارمندان و ارباب رجوع می باشد و از این دکوراسیون آن در ایجاد تاثیرات ذهنی مثبت افراد غیر قابل انکار هست. با توجه به اهمیت دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید نسبت به دکوراسیون و چیدمان هوشمندانه این فضا جهت جلب نظر بیننده اقدام نمود.

اتاق مدیریت

اتاق مدیریت

اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت

با رعایت اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت می توان به بهترین شکل طراحی اتاق مدیریت را  پیگیری نمود و از طرف دیگر بهره وری فضای موجود را افزایش داد. دکوراسیون اتاق مدیریت اگر  بدون فکر و برنامه غیر هوشمندانه صورت گیرد فقط هدررفت هزینه ها را به دنبال دارد. در حالی که با اجرای طرح های منحصر به فرد و جذاب می توان نسبت به دکوراسیون اتاق مدیریت اقدام نمود.

انتخاب مبلمان مناسب

از اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت می توان به مبلمان اتاق مدیریت اشاره کرد که شامل میز مدیریت، صندلی مدیریت و مبل راحتی و ... می شود. یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات هر اتاق مدیریت میز مدیدیت هست که طرح های متنوع و جذاب آن را می شود در بازار مشاهده کرد. جهت انتخاب میز مناسب و کاربردی برای دکوراسیون اتاق مدیریت نکات مختلفی از جمله ابعاد و ارتفاع استاندارد اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر میز اتاق مدیریت استاندارد باید متناسب با فضای موجود انتخاب شود. از دیگر نکات مهم در حوزه انتخاب میز جهت دکوراسیون اتاق مدریت مدل و رنگ میز مدیریت می باشد.

از مطالب پرطرفدار ما بهره مند شوید

از دیگر بخش های مبلمان اداری صندلی مدیریت هست که باید دارای استاندارد های لازم در حوزه حفظ سلامت جسمی باشد. هر مدیر اداره بخش قابل توجهی از روز را بر روی صندلی مدیریت می گذراند. از این رو برای دکوراسیون اتاق مدیریت بایدصندلی استاندارد تهیه نمود که از فرد در برابر کمر درد، رماتیسم و ... محافظت نماید. ارتفاع مناسب صندلی، رنگبندی استاندارد، ابعاد و ارتفاع مناسب و کیفیت عالی ساخت از جمله فاکتور های مهم در انتخاب صندلی مدیریت می باشد.

از دیگر اجزاء مبلمان اداری اتاق مدیریت مبلمان راحتی هست که به منظور برگزاری جلسات با جمعیت کم، ملاقات با مهمانان، ارباب رجوع و ... استفاده می شود. انتخاب مبلمان راحتی با ارتفاع مناسب و شکل زیبا در دکوراسیون اتاق مدیریت اهمیت زیادی دارد.

نقش قفسه ها و فایل ها در دکوراسیون اتاق مدیریت

مسلما در اتاق مدیریت حجم بالایی از اسناد و مدارک وجود دارد که باید به درستی و در جای مناسب طبقه بندی شود. از این رو هر اتاق مدیریت نیازمند قفسه و فایل جهت دسته بندی و نگهداری اسناد و مدارک می باشد. از نکات مهم در انتخاب قفسه های اتاق مدیریت می توان به توجه به حجم قفسه ها و فایل ها، طرح، مدل و هماهنگی رنگبندی قفسه ها با چیدمان اتاق مدیریت اشاره کرد. از طرف دیگر چیدمان قفسه بندی ها از نظر سهولت دسترسی و استفاده مناسب از فضا نیز در دکوراسیون اتاق مدیریت اهمیت دارد.

دکوراسیون اتاق مدیریت

دکوراسیون اتاق مدیریت

چیدمان لوازم و وسایل دکوری

از بین اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت می توان به بهره گیری از وسایل دکوری شیک و چیدمان مناسب آنها اشاره نمود. استفاده از وسایل دکوری شیک مانند تابلو های هنری، مجسمه و ... به زیبایی و نشاط فضای اتاق کمک می کند. در تزیین اتاق مدیریت باید اصول زیباشناختی را مد نظر قرار داد و از ترکیب وسایل دکوری کلاسیک و مدرن جهت زیباسازی فضای موجود بهره برد. استفاده از مبلمان اداری و نیز وسایل تزیینی و دکوری در اتاق مدیریت باید متناسب با فضای موجود بوده و از شلوغی و شلختگی فضا جلوگیری شود.

وسایل دکوری اتاق مدیریت

وسایل دکوری اتاق مدیریت

نورپردازی از اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت

نورپردازی استاندارد از دیگر اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار می هست. از اصول نورپردازی اتاق مدیریت می توان به بهره گیری از طیف نوری روشن اشاره کرد. نورپردازی اتاق مدیریت می تواند ترکیبی از نور طبیعی و نور مصنوعی باشد. روشن و پرنور بودن اتاق مدیریت سبب ایجاد روحیه شاد و دوری از سستی و خستگی می شود. از تجهیزات مناسب جهت نورپردازی اتاق مدیریت می توان به چراغ های سقفی و دیواری کم مصرف، آباژور و ... اشاره کرد که علاوه بر تامین نور از هدررفت انرژی جلوگیری می کند.

پوشش مناسب سقف و دیوار

استفده از پوشش مناسب برای دیوار و سقف از دیگر اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت محسوب می شود. با توجه به اهمیت نقش دیوار و سقف در دکوراسیون اتاق مدیریت در جهت دکور دیوار و سقف از تجهیزات مدرن استفاده می گردد. بهره گیری از سقف کاذب و نیز استفاده از انواع دیوار کوب، کاغذ رنگی و ... بخشی از نکات مهم در طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت می باشد.

پوشش مناسب سقف و دیوار اتاق مدیریت

پوشش مناسب سقف و دیوار اتاق مدیریت

اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق مدیریت

از میان دیگر اصول صحیح دکوراسیون اتاق مدیریت توجه به رنگ آمیزی اتاق می باشد. رنگ آمیزی اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که به تمرکز فرد کمک کند. استفاده از رنگ های آرامش بخش و در عین حال نشاط آور تاثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد مدیریت دارد. استفاده از رنگ های تیره و خاموش در رنگ آمیزی اتاق مدیریت سبب احساس خستگی و خمودی می شود. از طرف دیگر رنگ آمیزی اتاق مدیریت باید هماهنگ و متناسب با چیدمان و وسایل موجود در اتاق مدیریت باشد.

رنگ در دکوراسیون اتاق مدیریت

رنگ در دکوراسیون اتاق مدیریت

ویژگی های خرید کمد اداری مناسب

همانطور که برای وسایل گوناگون در منزل نیاز به کمد و سازماندهی داریم در محل کار و فضا ها تجاری صنعتی هم نیاز به خرید کمد اداری مناسب می باشد. تا برخی از اسناد و یا قرارداد ها را در کمد نگه داری کنند. هرچه فضای اداری بزرگتر می باشد نیاز کمد دیواری و تعداد بیشتر آن افزوده می شود.  

کمد دیواری

گزینه های بی شماری برای نگه داری اسناد و مدارک و یا قرارداد های یک شرکت برای مدیران وجود دارد که یکی از این موارد کمد اداری مناسب در مجموعه می باشد. اهمیت دادن به خرید کمد اداری مناسب از یک کمد عادی بسیار بیشتر است با توجه به اینکه قرار است این کمد ها در فضای اداری قرار بگیرند اما نباید از ظاهر آنها غافل شد زیبا می تواند نمای کل فضا را بهم بریزد. همینطور به غیر از زیبایی باید به کارآمد بودن این وسیله هم بسیار توجه کرد.

کمد دیواری

کمد دیواری

انواع کمد اداری

انواع مختلفی از کمد دیواری وجود دارد که باید بر اساس فضای موجود و یا استفاده از زیبایی بیشتر در محیط استفاده می شوند. از نظر جنس کمد دیواری را می توان به ام دی اف و فلز دسته بندی کرد که در فضاها اداری اگر بخواهیم از زیبایی بیشتر بهره ببریم می توانیم خرید کمد اداری مناسب از جنس ام دی اف را در نظر بگیریم. خارج از جنس کمد دیواری کاربرد آنها هم نیز متفاوت بوده که می توان آنها را به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

کمد فایل

کمد های اداری با عنوان فایل، که در اندازه ها کوچک می باشند و در انتها آنها غلتکی نصب شده است که امکان جا بجایی به آنها را می دهد.

کمد زونکن خور

کمد های اداری زونکن خور، در این مورد قفسه ها باز و گسترده ای دارند که این قابلیت را به آنها می دهد که طیف گسترده ای از وسایل و اسناد محرمانه را، در امان نگه دارند.

از مطالب پرطرفدار ما بهره مند شوید

کمد عمودی

کمد های عمودی نوع دیگری از کمد ها اداری می باشند که وسایل و اسناد با این شکل را در خود جای می دهند و به طور قابل توجهی، گسترده تر هستند؛ در نتیجه دارای فضای بیشتری می باشند.

کمد افقی

برعکس کمد های عمودی در این نوع از کمد ها حالت قالب افقی بوده تا بخش بیشتری از محیط اداری اشغال شود. که مزیت این نوع کمد ها نگه داشتن پرونده های بیشتر در کنار یکدیگر می باشد، که اغلب جنس آنها فلزی است.

انواع کمد اداری

انواع کمد اداری

ویژگی های خرید کمد اداری مناسب

در زمان خرید کمد اداری مناسب باید به برخی ویژگی ها توجه کرد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • مکانیسم قفل: برای حفظ امنیت باید به داشتن قفل بر روی کمد ها در حین خرید توجه کرد.
  • کمد اداری ضد حریق: برای بالا بردن امنیت اوراق موجود در کمد ها می توان از کمد های ضد حریق با قیمت بالا تر خریداری نمود.
  • بهتر است کمد ها قابلیت جابجایی داشته باشند.
  • در زمان خرید هرچه به جنس کمد ها توجه شود عمر بیشتری برایتان خواهد داشت.

کمد اداری

کمد اداری

 ابعاد خرید کمد اداری مناسب چقدر است؟

در هر مجموعه ای با توجه به نیاز کارمندان آن مکان باید به خرید کمد اداری مناسب پرداخت. به طور کلی کمد های اداری به دو دسته کمدهای اداری ایستاده و کوتاه تقسیم در مبلمان اداری می شوند. در دسته اول به عنوان کمد های بایگانی، استفاده می شده اند که به نوعی کمد ویترینی بودند و یا در بخش هایی که نیاز به فضای ذخیره سازی بالایی داشتند استفاده می شدند. این کمد ها با ارتفاع ۲ متر و هر یک از درب آنها بین ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر فضا اشغال می کند.

دسته دوم که کمدهای کوتاه هستند. برای استفاده روی میز کاربرد بسیاری دارند و یا در مواردی که می خواهید از یک کمد کوچک تر برای ذخیره سازی با اسناد کمتر استفاده کنید، بیشتر کمد های کوتاه حالت کشویی داشته و ارتفاع آنها بین ۵۹ الی ۷۰ سانتی متر می باشد. 

ابعاد کمد اداری

ابعاد کمد اداری

مدل های مختلف کمد اداری

در زمان خرید کمد اداری مناسب می توان مشاهده کرد که این کمد ها بر اساس طبقه بندی و اهمیت اسناد، در دو نوع درب دار و بدون درب به فروش می رسند. کمد های بدون درب معمولا در ادارات دولتی و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا به دلیل نیاز کارمندان در این محیط ها کاری بهتر است کمد اداری برای بالا بردن سرعت و خرابی کمتر بدون درب باشند.

البته کمد های اداری در ادارات و مراکز تجاری دارای دو بخش خصوصی و عمومی می باشند که بهترین گزینه این است که قسمتی از آن را بدون درب و بخش دیگر با درب باشد. به غیر از موارد بالا کمد ها در انواع دیگری به فروش می رسند مانند کمد اداری کوچک، کمد اداری کشویی، کمد اداری قفسه ای، کمد اداری دو درب، کمد اداری چرخ دار، کمد اداری فلزی، کمد اداری پلاستیکی و در نهایت چوبی

مدل های مختلف کمد اداری

مدل های مختلف کمد اداری

نتیجه گیری

در نهایت در هر فضای کاری از ادارات، مجتمع های تجاری تا کارگاه ها اگر اسناد و مدارک و اوراق داشته باشد نیاز به خرید کمد اداری مناسب وجود دارد. سازمان دهی مناسب تجهیزات در محیط اداری می تواند شرایط کاری و روانی افراد را بهتر کند که در نتیجه بازدهی را بالا می برد. باید توجه داشت که در انتخاب یک کمد اداری مناسب حتما بررسی فضای کاری و مبلمان موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر همه چیز در جای خود قرار بگیرد، در نتیجه سازماندهی آن آسان خواهد بود. نباید فراموش شود که برای ادامه دار شدن سازماندهی پس از اتمام کار همه چیز باید در جای خود قرار بگیرد.

آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن

دیوارهای متحرک یا همان پارتیشن ، پانل هایی هستند که می توانند برای تغییر آرایش های مکانی تنظیم شوند. آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن می تواند به شما در داشتن یک فضای تقسیم بندی شده کمک کند. هدف از دیوارهای متحرک به طور کلی تبدیل یک فضای واحد به چند فضای کوچکتر است. پارتیشن ها می توانند یک سالن مدرسه یا یک مرکز همایش بزرگ را به اتاقهای کوچکتر تقسیم کنند. در صورت عدم نیاز، پارتیشن ها می توانند جابجا یا پنهان شوند.در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره پارتیشن متحرک را برای شما بیان کنیم.

پارتیشن بندی متحرک

پارتیشن بندی متحرک می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین و انعطاف پذیرترین گزینه در سیستم های پارتیشن بندی اداری باشد. درب های پارتیشن، چه پارتیشن های تاشو و چه پارتیشن های متحرک آویزان، یک روش سازگار برای ایجاد مناطقی بسیار مفید در فضای کار موجود، ارائه می دهند و می توانند بسیار متناسب با نیازهای شما باشند. انواع متنوعی از بافت، ارتفاع و رنگ برای ارتقا زیبایی هر منطقه در دسترس است و ما می توانیم پارتیشن متحرک را با محیط دفتر کار موجود خود مطابقت دهیم یا ظاهر کاملا جدیدی را ارائه دهیم. برای داشتن یک انتخاب خوب، آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن ها امری ضروری است.

پارتیشن متحرک

پارتیشن متحرک

آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن ها و انواع پارتیشن های متحرک

انواع دیوارهای متحرک

  • پارتیشن متحرک دائمی: برخی از دیوارهای متحرک دائمی هستند. این موارد در صورت عدم نیاز درجا پس گرفته می شوند. برخی دیگر موقت بوده و در صورت لزوم برداشته ، جابجا شده و مجدداً در مکان های مختلف نصب می شوند.
  • دیوارهای تاشو عمودی:دیوارهای تاشو عمودی معمولاً از طریق برق کار می کنند و نسبت به نمونه های افقی خود به پشتیبانی ساختاری کمتری نیاز دارند.
  • تاشو کشویی: پارتیشن های تاشو کشویی فقط به صورت آویزان در دسترس نیستند بلکه می توانند روی مسیرهای سر و کف نیز کشویی باشند.
  • صفحه دستی یا قطار برقی: این سری پانل ها معمولاً به هم متصل می شوند که در صورت امتداد ، دیواره ای را تشکیل می دهند
  • درب آکاردئونی: این پارتیشن ها به دلیل مقرون به صرفه بودن، در میان انواع محبوب دیوارهای پارتیشن در بازار قرار دارد.

انواع پارتیشن متحرک

انواع پارتیشن متحرک

آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن

کار با پارتیشن متحرک آسان است و فقط باید آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن را پیش زمینه کار خود قرار دهید. پارتیشن ها فقط برای استفاده در دفاتر و محیط های تجاری نیست بلکه برای استفاده در مدارس، هتل ها، بیمارستان ها و تالارهای نیز کاملاً مناسب هستند. برای آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا با کاربرد آن بیشتر آشنا شوید. نکاتی که در ادامه ذکر می شود از مهم ترین موارد آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن ها در فضاهای مختلف است.

از مطالب پرطرفدار ما بهره مند شوید

تقسیم فضای اداری

یکی از موارد استفاده و آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن ها در تقسیم فضای اداری است. امروزه بسیاری از دفاتر شهر که با فن آوری دیوارهای پارتیشن آشنا هستند و به طور کامل از آن استفاده می کنند. دلیل آن این است که این دیوارها صرفه جویی زیادی در هزینه های عملیاتی می کنند. بدون نیاز به بازسازی می توان از دیوارها برای تقسیم دفاتر مختلف در یک اتاق بزرگ استفاده کرد. با توجه به هزینه ای که موجب صرفه جویی در آن می شود، همچنین زمان و سایر ناراحتی ها، این دیوارهای پارتیشن برای تقسیم سریع مناسب هستند. سالهاست که اکثر بانکها، شرکتهای بیمه و بسیاری از بخشهای دیگر از این دیوارها استفاده می کنند.

تقسیم فضا با پارتیشن

تقسیم فضا با پارتیشن

تقسیم اتاق کنفرانس

در اتاق های کنفرانس مدرن، استفاده از پارتیشن های تاشو بسیار رایج است. این کار برای این است که کارگاه ها یا فعالیت های مختلف در یک کنفرانس به صورت خصوصی انجام شود. رویدادهای مختلف به تنظیمات متفاوتی نیاز دارند. بنابراین استفاده از این دیوارهای پارتیشن حیاتی است. آیا تا به حال در یک ساختمان برای مناسبت های مختلفی شرکت کرده اید اما این مجموعه متفاوت به نظر می رسد؟ احتمالاً به این دلیل بود که آنها از فناوری دیوارهای پارتیشن استفاده کرده اند. بنابراین برای اتاق های کنفرانس داشتن این دیوارها در دنیای امروز مهم است.

تقسیم اتاق کنفرانس با پارتیشن

تقسیم اتاق کنفرانس با پارتیشن

تقسیم اتاق های بیمارستان

منطقه دیگری که بیشتر پارتیشن های تاشو در آن یافت می شود در بیمارستان ها است. از دیوارها برای تقسیم اتاق ها برای اهداف موقتی مختلف استفاده می شود. به خصوص از آنجا که موارد اضطراری در آنجا بسیار شایع است، از این رو این دیوارها بسیار کار می کنند. اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی مدرن از این فناوری استفاده کرده اند که اثبات شده کارایی دارد.

تقسیم فضای بیمارستان با پارتیشن

تقسیم فضای بیمارستان با پارتیشن

تقسیم سالنهای ورزشی

تقسیم سالنهای ورزشی یکی دیگر از موارد آشنایی با پارتیشن متحرک و مکان مورد استفاده از آن ها می باشد. اگر تا به حال از سالن های ورزشی مدرنی که امروز داریم بازدید کرده اید، حتماً موارد استفاده از دیوارهای جدا کننده تاشو را دیده اید. آنها از این دیوارهای پارتیشن برای انجام انواع مختلف آموزش در یک سالن ورزشی استفاده کردند. اکثر دیواره های پارتیشن مورد استفاده در این مناطق اغلب از نظر عظیم الکتریکی کار می کنند.

تقسیم اتاقهای کلاس در مدارس و دانشگاهها

این پارتیشن ها در مدارس و دانشگاه ها بسیار رایج است. از این دیوارها برای تقسیم کلاس ها و همچنین سایر اتاق های کارگاه استفاده می شود. به راحتی گروه های مختلف دانشجویی را در کارگاه های بدون درد تقسیم می کنید. و بر اساس حداقل هزینه مورد نیاز برای راه اندازی ، بهترین انتخاب هستند. این دیوارهای پارتیشن کاربردهای زیادی دارند ، همانطور که متداول ترین موارد را در بالا دیدیم. مزیت بزرگ این نوآوری این است که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین ارائه حداکثر کاربرد فضا می شود. برای استفاده موقت نیازی به تغییر دائمی اتاق ندارید.

اصول و مبانی صدا در محیط اداری

امروزه حدود 90 % محیط های اداری دارای محیط بسیار آرام و فضاهای اداری می باشند به همین دلیل کیفیت آکوستیکی و رعایت اصول و مبانی صدا در محیط اداری برای ایجاد و توسعه یک فضای آرام برای کارکنان از مهم ترین اصول شناخته شده است، در این متن به صورت گسترده اصول و مبانی صدا در محیط اداری را برای شما بیان خواهیم کرد.

آلودگی صوتی

آلودگی صوتی

بررسی اصول و مبانی صدا در محیط اداری

طراحی و ساخت یک چیدمان بسیار مناسب برای فضاهای ادارای و تجاری می تواند یک موضوع مهم تلقی شود که توانایی تولید آکوستیک معماری جدید را داشته و یک فضای آرام با رعایت اصول و مبانی صدا در محیط اداری در فصل های مختلف برای کارکنان ایجاد می کند.

اصول و مبانی صدا در فصل های تابستان نسبت به دیگر فصل ها پیچیده تر بیان می شوند، زیرا این فصل اثرات منفی بسیاری را در محیط کاری روی انسان ها داشته است و باید از راه ها و چاره های بیشتری برای کنترل آنها استفاده کرد.

از مطالب پرطرفدار ما بهره مند شوید

اصول و مبانی صدا چیست؟

همانطور که تمامی ما اطلاع داریم صدا یک وسیله اصلی برای برقراری ارتباط بین انسان ها با یکدیگر، اشیا، طبیعت و... می باشد به همین دلیل بیشتر از هر چیز دیگری در طول روز شنیده می شود، بیشتر اختراعات پرکاربرد با تولید صدای بسیار بالا روبرو هستند، برای مثال اگر به هواپیما، قطار، انواع اتومبیل ها و تجهیزات پر کاربرد مختلف توجه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که تمامی این اختراعات دارای اثرات نامطلوب صوتی می باشند که می تواند تاثیرات بسیار نامناسبی روی انسان ها داشته باشد.

در پاراگراف قبل برای شما از آکوستیک نام برده شد، آکوستیک در واقع به علم تولید، انتشار و دریافت صدا گفته می شود، این علم دارای اصول و مبانی صدا خاص می باشد که می توانند این اثرات منفی را با درصد بسیار بالایی کنترل کنند.

اصول و مبانی صدا

اصول و مبانی صدا

اصول و مبانی صدا

تراز شدت صوت

تراز شدت صوت به میزان بلندی صوت و فشار صدا در عمل گفته می شود، این مقدار را می توان با توجه به فرمول های زیر محاسبه کرد:

Li =10 log  I/I.

Lp =20 log p/p.

در این فرمول هر علامت به اختصار نمایش دهنده یک نماد است که برای شما بیان شده اند:

Li: تراز شدت صوت

Lp: تراز شدت فشار

I : شدت صدای مورد نظر

P : فشار مورد نظر

P. : شدت صدای آستانه شنوایی

I.  : صدای آستانه شنوایی

این فرمول نشان می دهد که شدت یک صدا تا چه اندازه می باشد و به چه میزان می تواند دارای اثرات منفی برای انسان ها باشد، اصول و مبانی صدا در محیط اداری به این فرمول برای طراحی راه حل های مختلف در جلوگیری از شدت و فشار صدا نیاز دارد.

سرو صدا در محیط کار

سرو صدا در محیط کار

بلندی صدا

بلندی صدا اصولی در کنترل صدا است که به دو عامل اصلی یعنی حساسیت گوش انسان ها و شدت موج صدا تولید شده بستگی دارد، واحد اندازه گیری صدا در طی آزمایش های مختلف بر اساس مقررات استاندارد های بین المللی دسی بل تعیین شده است، در طی آزمایش های مختلف نشان داده شده است که بلندی صدا برای تمامی انسان ها به یک اندازه می باشد به همین دلیل اصول و مبانی صدا در محیط اداری باید به دنبال یک راه حل برای کنترل بلندی و جلوگیری از رسیدن صدا به گوش کارکنان باشد.

اصول و مبانی صدا در محیط اداری

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید صدا های روزمره می توانند دارای بلندی، فشار و شدت بسیار بالا باشند که تاثیرات بسیار منفی بر روی گوش انسان ها دارد و می تواند در محیط کار تمرکز و دقت کارکنان را تا حد بالایی کم کند، طبق تحقیقات گفته شده است که کم شدن دقت در کارکنان می تواند باعث ایجاد پرخاشگری و عصبانیت در این افراد باشد اما استفاده از راه کار های بسیار ساده با نام اصول و مبانی صدا در محیط اداری می تواند از این پرخاشگری تا حد بالایی جلوگیری کند.

آلودگی صوتی در محیط اداری

آلودگی صوتی در محیط اداری

استفاده از هدفون

در شهر های بسیار بزرگ و شلوغ یا صنعتی مانند تهران، اصفهان، شیراز و... صدای ترافیک، بوق زدن و ازدحام جمعیت می تواند بیشتر از هر چیز دیگری آزار دهنده باشد به همین دلیل به کارکنان محیط اداری پیشنهاد می شود که از هدفون های ضد صدا استفاده کنند، این هدفون ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند از رسیدن صدا به گوش شما جلوگیری کنند.

استفاده از محصولات آکوستیک اداری

یکی از بهترین مبلمان آکوستیک اداری، اتاق سکوت برای کارکنان می باشد، این اتاق به گونه ای طراحی شده است که هیچگونه صدایی توانایی ورود را نداشته و سکوت حاکم است، کارکنان می توانند در بین کار خود به این اتاق وارد شده و بدون هیچگونه سرو صدایی ذهن خود را آرام کنند تا تمرکز بیشتری داشته باشند.

پخش موزیک ملایم در محیط اداری

یکی از بهترین راه های کنترل سروصدا مسلما می تواند پخش موزیک در محیط باشد، این کار باعث می شود تا توجه و تفکر کارکنان نسبت به موزیک جذب شود و دیگر به سروصدا توجه نکند، جالب این است که به صورت ناخودآگاه کارکنان دیگر صدای ترافیک و آلودگی های صوتی دیگر را نخواهند شنید.

طبق تحقیقات بیان شده است که صدای موسیقی آرام بر عکس آلودگی های صوتی که می تواند باعث ایجاد پرخاشگری باشد، به صورت کامل آرامش بخش است .

جلوگیری از آلودگی صوتی در محیط اداری

جلوگیری از آلودگی صوتی در محیط اداری

استفاده از پارتیشن ها و انواع جدا کننده ها

یکی از بهترین اصول و مبانی صدا در محیط اداری مسلما استفاده از دوجداره ها است، جداره می تواند به مقدار بسیار زیادی از انتقال صدا جلوگیری کند و در صورت انتقال، شدت صدا را کم کند، بیشتر کارخانه ها و محیط های اداری برای طراحی معماری خود از شیشه ها، فلز ها و چوب های دوجداره استفاده می کنند تا از اصول معماری در محیط اداری برای استحکام و مقاومت محیط اداری خود بهره بگیرند.