مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

ویژگی‌های یک صندلی اداری

 

صندلی‌های اداری از اعضای مهم مبلمان اداری هستند، زیرا بیش از هر چیزی کارمندان با صندلی‌های اداری سر و کار دارند. مهم است که راحت باشند و کاربران از استفاده از آنها دچار آسیب نشوند. عمل نشستن در طولانی مدت روی صندلی اداری از چیزهایی است که خود به تنهایی آسیب زااست و اگر صندلی اداری از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، صدمات بدی به بدن فرد وارد می‌کند. صندلی‌های اداری همان طور که می‌دانید به دلیل کارایی‌های متفاوتی که دارند انواع مختلفی نیز دارند که یک نوع پر کاربرد آنها صندلی اداری است. یک صندلی اداری خوب می‌تواند کارایی کارکنان را به طور محسوسی بالا ببرد.

صندلی اداری باید به شکلی باشد که چهار قسمت از ستون فقرات که گردن، پشت، کمر و دنبالچه هستند را به خوبی بپوشاند و از این اندام به خوبی حمایت کند. اما خیلی از صندلی‌ها این نقاط را پشتیبانی نمی‌کنند. افراد وقتی روی صندلی می‌نشینند به طور متوسط 53 بار بالاتنه خود را تکان می‌دهند که به طور تقریبی 28 درصد این حرکات شامل تکیه دادن و چرخیدن می‌شود. اما بیشتر صندلی‌های اداری به دلیل بی حرکت بودن تکیه گاه و همچنین نشمین گاهشان اجازه این حرکات را به بدن نمی‌دهند. برای حل این ایرادات، بیشتر افراد از پشتی صندلی خود فاصله می‌گیرند که خود موجب می‌شود حمایت پشتی صندلی را از دست بدهند. تغییر موقعیت بدن و حرکات آن در حالت نشسته با اندامی مانند لگن، ران، زانو و مچ انجام می‌شود، یک صندلی اداری باید امکان حرکت را به وجود بیاورد
پشتی صندلی بهتر است حالت فنری داشته باشد. داشتن قابلیت تنظیم پشتی صندلی و همچنین قرار گرفتن مهره‌ها روی آن از عوامل تأثیر گذار هستند. بخش میانی صندلی نباید به شکلی باشد که گردش خون را در زانو دچار مشکل کند
آرنج‌ها باید به شکل 8 از شانه‌ها فاصله داشته باشند. همچنین صندلی اداری باید یک تکیه گاه مطمئن و راحت برای بدن به وجود بیاورد که بتوانید وظایف و کارهای خود را به درستی انجام دهید. سطح صندلی باید طوری باشد که اصطکاک لازم را به وجود بیاورد تا از لغزش و سر خوردن فرد جلوگیری شود.
دسته‌های یک صندلی اداری نیز بسیار مهم هستند و می‌توانند از ماهیچه‌های گردن و شانه به خوبی محافظت کنند و تکیه گاهی برای بلند شدن باشند. نشیمن گاه یک صندلی اداری نیز باید با فرم نشیمن گاه فرد هماهنگ باشد. عمق نشیمن گاه صندلی نیز باید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. ارتفاع صندلی نیز باید قابل تنظیم باشد.


انواع صندلی های اداری

صندلی اپراتوری
صندلی آموزشی
صندلی انتظار
صندلی پزشکی و آزمایشگاهی
صندلی رستورانی
صندلی کارشناسی و کارمندی
صندلی کانتر
صندلی کنفرانس
صندلی کودک و نوجوان 
صندلی گیمینگ
صندلی مدیریتی 


صندلی اپراتوری

صندلی اپراتوری برای افرادی که به کارهای اپراتوری مشغول هستند مناسب است. شکل این صندلی دقیقاً برای افرادی طراحی شده است که در طی روز پشت میز می‌نشینند و پای کامپیوتر هستند. این صندلی‌های اداری اندازه و شکل جمع و جوری دارند و به همین دلیل در مکان‌ها و فضاهای کاری شلوغ و پرجمعیت به خوبی قابل استفاده هستند پایه‌های صندلی‌های اپراتوری به طور معمول پنج پر هستند و چرخ‌ها نیز به راحتی حرکت می‌کنند و همین مشخصات بر مزایای آن اضافه می‌کنند.

صندلی کارشناسی و کارمندی

صندلی کارشناسی و کارمندی همانطور که از نامشان پیداست برای کارمندان ساخته شده است. پشتی صندلی‌های اداری باید قابل تنظیم باشد و همچنین ارتفاع کلی صندلی‌ها نیز متناسب با جثه و قد افراد باید قابل تنظیم باشد تا افراد بتوانند این تنظیمات را انجام دهند. برخی صندلی‌های کارمندی پایه‌های ثابت دارند و بعضی نیز چرخ دار هستند که به نظر مفیدتر از ثابت‌ها هستند. صندلی‌ها اداری می‌توانند از روکش‌های مختلف مانند چرم ساخته شوند که استحکام لازم را نیز داشته باشد و به راحتی پاره نشود.  

شرکت مبلمان اداری آفن تولید کننده انواع صندلی اداری می باشد