مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس


دلایل بسیاری وجود دارد که مبلمان اداری شما باید مختص محل کار شما ساخته شده باشد. اولین و مهمترین دلیل این است که مبلمان باید متناسب با فضای کار شما و طبق ابعاد اتاق شما باشد، دومین دلیل قرار نگرفتن مبلمان تحت تاثیر سطوح شیب دار است بسیاری از ما در فضاهایی کار می کنیم که سطوح کاملا تراز نیست، با توجه به مواردی که اشاره شد اگر مبلمان اداری شما طبق ابعاد و اندازه های دقیق ساخته شود بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت.




- به طور کلی مبلمان اداری انواع مختلفی دارد:

   - مبلمان اداری باز

   - مبلمان اداری کلاسیک


مبلمان اداری باز open office

زمانی که شرکت به صورت یک فضای غیرمحصور طراحی شده و تمامی پرسنل به صورت باز، هر یک به کار خود مشغول شده اند، فضای باز اداری ایجاد شده است.در این طراحی، میز هایی متفاوت و با ایده ای نو ساخته شده اند.همچنین در فضای اداری باز آزادی عمل کارکنان بیشتر است که در نتیجه برای حضور در قسمت های دیگر ساختمان، حس خوبی را به آنها می دهد.در بسیاری از ادارات قدیمی می بینید که کارمندها یکی یکی یا دو نفر دونفر در یک اتاق مجزا هستند و شما برای آن که کارتان راه بیفتد باید از اتاقی به اتاق دیگر بروید.  در بسیاری از شرکت‌های امروزی (و به خصوص شرکت‌های خصوصی) می‌بینید که از چیدمان باز برای دفتر کار استفاده می شود.


- در سیستم های اداری، دو نوع طراحی وجود دارد:

- طراحی باز:

   هدف از طراحی سیستم های اداری شناور (سیستم های با طراحی باز)، تقسیم فضای کاری به گونه ای است که علی رغم جداسازی فعالیت ها، ارتباط فضایی در کل مجموعه به وسیله عناصر معماری از قبیل در و دیوار به طور کامل قطع نشود. در این نوع طراحی تقسیم بندی سالن و محوطه های کار به وسیله پارتیشن صورت می گیرد. 

- طراحی بسته:
   طراحی سیستم های اداری به صورت بسته، که در گذشته بیشتر رایج بود، به گونه ای است که در آن عرصه های کاری به وسیله اتاق ها و فضاهای بسته و مجزا تعریف می شود. کارکنان با توجه به مرتبه شغلی شان در اتاق هایی مستقل با متراژهای متفاوت از هم به کار مشغولند. انسجام در طراحی سازمان دهی نشده و دراز مدت آزردگی و خستگی برای کارمندان به وجود می آورد. این گونه طراحی برای نهادها یا اداراتی که لزوم جداسازی فضاها به لحاظ امنیتی و شغلی در آنها وجود دارد، مفید است.





- مبلمان اداری کلاسیک یا مبلمان اداری مدرن

 اغلب ما، بار‌ها دیده‌ایم که افراد درخانه‌های خود تلفیقی نامتناسب ازدو سبک ( سنتی با مدرن) یا ( کلاسیک با مدرن) را به کار می‌برند، بدون اینکه تعریف درستی از سبک‌ها و نحوه تلفیق درست آن‌ها با یکدیگر داشته باشند.

هر فرد با توجه به گرایشهای روانی و تمایلات شخصی خود همچنین محیط جامعه ای که در آن رشد کرده و مدارج تحصیلی یا کاری خود می توان سلیقه های متفاوتی در انتخاب سبک های دکوراسیون و مبلمان اداری داشته باشد. البته بعضی اوقات نمی توان گفت که فرد کاملا یک سبک مدرن و یا کلاسیک را می پسندد. اگر نگاهی به دفترکار بعضی از مدیران داشته باشیم  گاهی اوقات با صحنه های  عجیبی رو به رو خواهیم شد. به نحوی که فرد ناظر نمی تواند بگوید که دفتر مدیر از سبک چیدمان مبلمان اداری مدرن پیروی کرده و یا برعکس کاملا از سبک چیدمان مبلمان اداری کلاسیک . بلکه در بعضی اوقات تلفیقی از هر دو دیده می شودکه ممکن است زیبا و یا باعث وجود ناهنجاریهای بصری گردد.



مشتریان مبلمان اداری

اگر مشتریان شما افرادی هستند که فرهنگی یا میانسال به شمار می روند و یا در حیطه فرهنگ و رسوم کشور ارتباط کاری شما شکل می گیرد پس بهتر است از چیدمان مبلمان اداری کلاسیک برای دفتر خود در نظر بگیرید اما اگر مشتریان شما عموما از دسته مشتریان جوان هستند و البته مشتریان بروزی می باشند پس یقین داشته باشید که باید یک دفتر کار سبک اداری مدرن برای خود در نظر بگیرید زیرا این سبک از دیگر سبکها(کلاسیک) برای شما مناسب تر است.

- در نظر گرفتن روحیه فردی خودتان و پرسنل تان

یقیناهیچ فردی که عاشق آثار مدرن است نمی تواند در یک محیط کار که با مبلمان اداری کلاسیک تزئین شده است ارتباط خوبی برقرارکند و در بلند مدت روی کارایی فرد تاثیر خواهد داشت و همچنین  برعکس این موضوع نیز صادق است . بنابراین اگر قصد دارید ک دفتر نو ساز خود را تجهیز نمایید بهتر است از دیدگاه همکاران خود و سلایق آنها نیز مطلع شوید.

  • - افزایش بهره وری کارمندان
  • مبلمان های قدیمی نه تنها باعث می شود کارمندان شما تنبل شوند بلکه باعث می شود در فشار انبوه کاری که بر روی میز شان قرار دارد حس گمراهی و خستگی داشته باشند و به اصطلاح دچار تکراری بودن شوند. زمانی که افراد محصور در مبلمان های خسته کننده اداری قدیمی شوند علاقه خود به کار را از دست می دهند و این موضوع به طور کلی راندمان کار کلی مجموعه را پایین می آورد. علاوه بر این اگر کسی توانایی این را نداشته باشد که در طول 7-8 ساعت کاری خود به درستی کار کند آنگاه توانایی فعالیت در خانه را نیز نخواهد داشت که این خود مشکل اجتماعی دیگری را نمایان می سازد. بنابراین نتیجه می گیریم مبلمان قدیمی باعث مشکلات و مسائل فراوانی خواهند شد.

پس اولین گام برای افزایش بهره وری کارمندان، نو کردن مبلمان اداری می باشد.