مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

نحوه استفاده از بهینه از نور بیرون هنگام اجرای پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یک نوع جدا کننده برای بهینه سازی فضاهای اداری است که امروزه در طراحی دکوراسیون اداری بسیاری از دفاتر پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. این نکته لازم به ذکر است که پارتیشن های اداری به دلیل قابلیت هایی که دارند، اعم از جابجایی راحت و نصب راحت، در کلیه ی قسمت های داخلی ادارات استفاده می شوند. در واقع یکی از راه های تفکیک و جداسازی کارکنان اداره، پارتیشن بندی می باشد و با استفاده از آن می توان محیط اداری به قسمت های مجزا تقسیم کرد.

در این مقاله که توسط ما در گروه مبلمان اداری آفن تهیه شده است، شما عزیزان را با استفاده بهینه از نور طبیعی هنگام اجرای پارتیشن اداری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پارتیشن بندی و کاربرد آن

در واقع پارتیشن بندی ادارات به روشی گفته می شود که در محیط هایی مانند ادارات جهت استفاده بهینه از فضا و ایجاد حریم خصوصی کارکنان، از آن استفاده می شود. پارتیشن اداری در طرح ها و جنس های متنوعی در بازار وجود دارد که می تواند با انواع سبک دکوراسیون سازگار باشد.

از جمله کاربرد های این ابزار، تفکیک نقطه ورودی از دیگر قسمت های محیط در دکوراسیون داخلی می باشد. این نکته قابل ذکر است که محیط اداری هم از این قانون مستثنی نبوده و با کمک پارتیشن اداری می توان فضای ورودی ادارات را از هم جدا کرده و جلوه خاص و ویژه ای به محیط می بخشد. از دیگر کاربرد های پارتیشن اداری، ایجاد فضایی پویا و مدرن بوده که امروزه به دلیل سبک های گوناگونی از پارتیشن ها، موجب شده است فضای ادارات پویا و جلوه مدرنی به خود بگیرد.

استفاده از نور طبیعی در پارتیشن اداریاستفاده از نور طبیعی در پارتیشن اداری

نحوه استفاده بهینه از نور طبیعی در پارتیشن اداری

همانطور که می دانید در طی سال‌های اخیر تقریبا تمام شرکت‌ها سعی در استفاده بیشتر از نور طبیعی دارند. دسته بندی فضاهای گوناگون به کمک دیوار و یا پارتیشن‌های معمولی، موجب تاریک شدن محیط‌های داخلی می‌شود. این موضوع موجب تقسیم ناعادلانه نور در فضاهای مختلف می‌شود. در این شرایط استفاده از پارتیشن شیشه ای راهکاری بسیار مفید است. پارتیشن‌های شیشه ای موجب تقسیم بهتر نور در فضاهای مختلف می‌شوند؛ و با وجود اینکه چندین فضای مجزا پدید می‌آورند؛ اجازه می‌دهند نور طبیعی و حتی مصنوعی در کل فضا در جریان باشند.

انواع مختلف پارتیشن بندی ادارات از نظر جنس

پارتیشن اول که می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم، پارتیشن MDF می باشد. در اصل MDF یکی از پرکاربرد ترین فرآورده های چوبی به شمار می رود که با روش خشک ساخته شده است. ورقه های  MDF پس از تولید بوسیله روکش هایی مخصوص پوشانده می شود. در بیشتر موارد ورق های MDF با روکش ملامینه پوشانده می شود.

پارتیشن شیشه ای یکی دیگر از انواع مختلف پارتیشن اداری به شمار می رود که به دلیل قابلیت هایی که دارد موفق شده است توجهات زیادی را به خود جلب نماید. در حقیقت پارتیشن شیشه ای همان دیوار شیشه ای است که ضمن تقسیم بندی فضا، ویژگی آکوستیک، نور طبیعی و … دارد.

پارتیشن شیشه ای وظیفه محافظت از محل کار را در برابر عوامل محیطی مانند سر و صدا، گرد و غبار، نفوذ حشرات و حتی تغییرات دمایی زیاد برعهده دارد. پارتیشن چوبی نوع دیگری از این ابزارات می باشد که از جمله قدیمی ترین پارتیشن ها محسوب شده و دارای ظاهر ساده و بسیار زیبایی می باشد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با جذاب ترین ایده ها برای تزیین پارتیشن

معرفی به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری

نکات مهم در پارتیشن بندی فضاهای اداری چه هستند؟

نکات مهم و ضروری در انتخاب پارتیشن اداری

هدف اصلی از پارتیشن بندی محیط اداری قطعه بندی فضا بوده که موجب می گردد محیط جلوه خاصی به خود بگیرد. از این رو برای انتخاب پارتیشن اداری باید برخی قوانین را رعایت نمود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

در وهله اول در پارتیشن بندی فضای ادارات، انتخاب پیمانکار خبره و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار می باشد تا نتیجه ی ایده آلی به دست آورید.یک نکته ی مهم دیگر در پارتیشن بندی محیط اداری هماهنگی آن با طراحی سایر بخش های محیط کار است. منظور از هماهنگی پارتیشن اداری، هارمونی آن با رنگ و سبک معماری سایر بخش های محیط کار است.

لازم به ذکر است که بایستی پارتیشن بندی به گونه ای انجام شود که به هیچ عنوان باعث کوچکتر شدن فضا نشود. بهتر است هنگام پارتیشن بندی تعداد قطعات و محل نصب آنها را به طور دقیق تعیین کنید.

نکات مهم انتخاب انواع پارتیشن ادارینکات مهم انتخاب انواع پارتیشن اداری

مزیت های استفاده از پارتیشن اداری

  1. توانایی جابجایی راحت و آسان در کوتاه ترین زمان

  2. استفاده بهینه از فضای داخلی ادارات

  3. قابلیت پیاده سازی و اجرا در انواع مختلف محیط ها

  4. دارای طول عمر بالا

  5. از نظر اقتصادی بسیار بهینه و مقرون به صرفه

قیمت پارتیشن های اداری

طبیعتا  یکی از تاثیر گذار ترین مسائل در قیمت نهایی، هزینه هایی می باشد که صرف فریم کردن شیشه ها در پارتیشن وجود دارد. در حالت کلی در صنعت پارتیشن اداری به نحوه نصب شیشه ها در پارتیشن با ایمنی بالا و هزینه های مقرون به صرفه تر فکر می شود. حال اگر شما فضایی را که برای پارتیشن بندی انتخاب نموده اید نیاز به شیشه و نور ندارد مواد و متریال های ارزان تر و زیباتری جایگزین آن در دسترس بوده و وجود دارند.

در واقع جابجایی پارتیشن یکی از مهم ترین خصوصیات پارتیشن های اداری بوده که در هنگام سفارش به این مسئله توجه نمایید که پارتیشن مورد نظر و انتخابی شما چقدر امکان جابجایی دارد. این نکته قابل ذکر است که جابجایی های لازمه در پارتیشن اداری تنها از یک ساختمان به ساختمان دیگر نیست. در بسیاری از موارد پیش آمده است که با تغییر دادن پارتیشن در یک فضا فقط به مقدار 10 سانتی متر تحولات قابل توجهی در محیط ایجاد شده است. اغلب پارتیشن هایی که توسط افراد بی تجربه با هزینه هایی پایین تر اجرا می شود در عمل امکان جابجایی ندارند.

پارتیشن بندی از دیدگاه معماری

برای رسیدن به اطلاعات بهتر و کاملتر در رابطه با این سیستم ها، بهتر است در مرحله اول از تفکیک کننده ها استفاده کنیم. در معماری به کلیه جدا کننده های محیط های گوناگون پارتیشن گفته می شود و پارتیشن ها در معماری با انواع مواد و متریال ها طراحی و به تولید می رسند. از آجر و سیمان گرفته تا سنگ و کناف ولی در معماری برای پارتیشن بندی ادارات عوامل زیادی به ویژه نور چندین بار مورد بررسی قرار می گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.