مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

میز اداری چگونه در منظم بودن پرسنل موثر است؟

میز اداری چگونه در نظم پرسنل تاثیر دارد؟ این سوالی بسیار مهم با جوابی مهم تر است. پاسخ این سوال برای مدیران و طراحان دکوراسیون اداری بسیار راه گشا خواهد بود. بی شک یک اتاق شلوغ و یک میز کار نامناسب نقش زیادی در کاهش کارایی پرسنل ایفا می کند. کاهش کارایی کارمندان باعث بهره وری کمتر و نارضایتی مدیران و مراجعان خواهد شد. ما در گروه دکوراسیون اداری آفن در ادامه قصد داریم به بررسی نقش میز اداری در نظم پرسنل بپرداریم. با ما همراه باشید.

میز اداری

میز اداری

ارتباط میز اداری و نظم پرسنل

یک میز اداری استاندارد که ابزار و وسایل بر روی آن به خوبی چیده شده باشد می تواند باعث افزایش آرامش و خونسردی کارمندان، افزایش سطح راندمان کاری، ایجاد حس مثبت بودن و از بین رفتن بی نظمی ها و تنش های حاصل از آن می شود. افزایش راندمان کاری سبب افزایش سطح رضایت و بهتر شدن دید مشتریان و ارباب رجوع نیز می شود. با توجه به این توضیحات می توان به اهمیت یک میز اداری حرفه ای و استاندارد در بالابردن کیفیت کار کارمندان و ایجاد محیطی زیبا و دلنشین پی برد.

میز اداری چگونه باعث نظم اداری می شود؟

میز اداری در اصل مکمل سایر وسایل و تجهیزات اداری محسوب می شود و در کنار آنهاست که می تواند یک دکوراسیون خوب برای کارمندان فراهم کند. یک میز اداری شلوغ یا غیر استاندارد مشکلات متعددی را به وجود می آورد. از جمله این مشکلات می توان به برخورد دست با لوازم و وسایل روی میز، گم شدن بعضی وسایل مهم و نامه های اداری، عدم امکان نظافت میز و اطراف آن، ایجاد حواس پرتی برای کارمندان و کاهش سطح تمرکز آنان اشاره کرد.

میز اداری و نظم اداری

میز اداری و نظم اداری

اما حالا فرض کنید که با یک میز استاندارد اداری طرف هستید که لوازم و وسایل طبق اصول دکوراسیون اداری بر روی آن چیده شده است. میز به فاصله مناسبی از سایر تجهیزات و سایر میزها در اتاق قرار گرفته است و به همین دلیل محل تردد خوبی برای افراد فراهم شده است. نامه ها و وسایل مورد نیاز کارمندان به شکل منظمی بر روی میز قرار گرفته است و دسترسی به هر کدام به آسانی امکان پذیر است. این وضعیت قطعا باعث بهبود کارایی کارمندان و جلوگیری از مشکلاتی می شود که پیشتر گفته شد.

مزایای داشتن میز اداری استاندارد

علاوه بر نظم اداری و تاثیر آن در منظم بودن پرسنل می توان به موارد دیگری از مزایای وجود میزهای اداری استاندارد اشاره کرد.

قابل تغییر بودن محیط برای پرسنل

هیچ کسی نمی تواند یک نسخه کامل و واحد برای چیدمان میزها و وسایل آن در دکوراسیون اداری ارایه دهد. هر میز متناسب با فعالیت کسی که در پشت ان قرار می گیرد چینش می شود و فعالیت ها در هر قسمت از محیط کار متفاوت است. یکی از مزیت های میز اداری استاندارد و تاثیر آن در نظم پرسنل امکان استفاده از آن در بخش های مختلف و با اهداق متفاوت مجموعه اداری است. البته میزها در انواع مختلفی وجود دارند و می توان برای هر بخش میزی جدا با امکانات منحصر به فرد تهیه کرد اما میزهایی وجود دارند که می توان در شکل های مختلف و با اهداف مختلف از آنها استفاد کرد.

راحتی پرسنل با میز اداری استاندارد

راحتی پرسنل با میز اداری استاندارد

احساس راحتی پرسنل با میز اداری استاندارد

هر چه کارمندان احساس راحتی بیشتری داشته باشند سطح مشغله و دغدغه آنها بیشتر به فعالیت های مهم کار خود نزدیک می شود. میز و صندلی اداری نقش مهمی در این احساس راحتی ایفا می کنند. ارتفاع مناسب میز، کیفیت ساخت خوب، امکان دسته بندی کردن وسایل روی میز، امکان جمع کردن وسایل شخصی یا وسایل اضافه در کشوی میز و حفظ حریم خصوصی در مقابل سایر افراد از ویژگی های یک میز اداری خوب محسوب می شود. البته عوامل محیطی نیز مثل نور و دمای مناسب و همچنین محل قرار گیری میز هم ب درک این حس راحتی بیشتر کمک می کند.

مطالب پربازدید ما را از دست ندهید!

نکاتی برای منظم بودن میز اداری پرسنل

اگر چه یک میز اداری با کیفیت و استاندارد خود به خود بسیاری از مشکلات را بر طرف کرده و باعث نظم بیشتر در محیط اداری می شود، اما رعایت برخی نکات در مورد چینش وسایل و لوازم در اطراف و بر روی آن سبب منظم تر شدن پرسنل و اتاق کار می شود. موارد زیر نکاتی است که به رسیدن به این مهم کمک می کند.

  • فقط وسایل ضروری را بر روی میز قرار دهید. وسایل شخصی و اضافی را در کشوی میز و کاغذ ها یا نامه های اضافی را در کازیو قرار دهید. 
  • در بسیاری از ادارات شخصی مسئول تمیز کردن محیط اداری می باشد اما بهتر است خود کارمندان نیز هر روز اقدام به تمیز و مرتب کردن محیط میز خود و اطراف آن کنند.
  • کازیوی میز را هر چند وقت یک بار خالی کنید. برای این کار اسناد ضروری را اسکن کرده و استاد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.
  • برای هر میز، وجود یک سطل زباله ضروری به نظر می رسد. این سطل ها باید از طرف مجموعه تهیه شده و در اختیار کارمندان قرار گیرد.
  • علاوه بر کاغذ ها لوازم التحریر بدون استفاده را هم جمع کنید تا مانع از شلوغی و حواس پرتی شما شود. لوازم اضافه را در داخل میز خود قرار دهید.
  • برای انجام کارهای خود برنامه ریزی کنید تا هر کار را با سرعت مناسب انجام داده تا مدارک و لوازم مورد نیاز برای انجام هر کار بر روی میز انباشته نشوند. 

با میز اداری آذران فضا نما پرسنل خود را منظم کنید

آذران فضا نما یا به اختصار آفن یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات و دکوراسیون اداری با سالها تجربه است. آفن علاوه بر میزهای اداری انواع صندلی و پارتیشن های اداری را نیز عرضه می کند. ادارات و شرکت های خصوصی می توانند با عقد قرارداد کاری با مجموعه آذران از تولیدات با کیفیت این مجموعه استفاده کرده و محیط کاری حرفه ای و استاندارد برای کارکنان خود فراهم کنند. در ساخت محصولات آفن از بهترین متریال استفاده شد است و گارانتی محصولات باعث اطمینان خاطر از کیفیت و دوام عمر برای مجموعه های اداری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.