مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

ویژگی های خرید کمد اداری مناسب

همانطور که برای وسایل گوناگون در منزل نیاز به کمد و سازماندهی داریم در محل کار و فضا ها تجاری صنعتی هم نیاز به خرید کمد اداری مناسب می باشد. تا برخی از اسناد و یا قرارداد ها را در کمد نگه داری کنند. هرچه فضای اداری بزرگتر می باشد نیاز کمد دیواری و تعداد بیشتر آن افزوده می شود.  

کمد دیواری

گزینه های بی شماری برای نگه داری اسناد و مدارک و یا قرارداد های یک شرکت برای مدیران وجود دارد که یکی از این موارد کمد اداری مناسب در مجموعه می باشد. اهمیت دادن به خرید کمد اداری مناسب از یک کمد عادی بسیار بیشتر است با توجه به اینکه قرار است این کمد ها در فضای اداری قرار بگیرند اما نباید از ظاهر آنها غافل شد زیبا می تواند نمای کل فضا را بهم بریزد. همینطور به غیر از زیبایی باید به کارآمد بودن این وسیله هم بسیار توجه کرد.

کمد دیواری

کمد دیواری

انواع کمد اداری

انواع مختلفی از کمد دیواری وجود دارد که باید بر اساس فضای موجود و یا استفاده از زیبایی بیشتر در محیط استفاده می شوند. از نظر جنس کمد دیواری را می توان به ام دی اف و فلز دسته بندی کرد که در فضاها اداری اگر بخواهیم از زیبایی بیشتر بهره ببریم می توانیم خرید کمد اداری مناسب از جنس ام دی اف را در نظر بگیریم. خارج از جنس کمد دیواری کاربرد آنها هم نیز متفاوت بوده که می توان آنها را به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

کمد فایل

کمد های اداری با عنوان فایل، که در اندازه ها کوچک می باشند و در انتها آنها غلتکی نصب شده است که امکان جا بجایی به آنها را می دهد.

کمد زونکن خور

کمد های اداری زونکن خور، در این مورد قفسه ها باز و گسترده ای دارند که این قابلیت را به آنها می دهد که طیف گسترده ای از وسایل و اسناد محرمانه را، در امان نگه دارند.

از مطالب پرطرفدار ما بهره مند شوید

کمد عمودی

کمد های عمودی نوع دیگری از کمد ها اداری می باشند که وسایل و اسناد با این شکل را در خود جای می دهند و به طور قابل توجهی، گسترده تر هستند؛ در نتیجه دارای فضای بیشتری می باشند.

کمد افقی

برعکس کمد های عمودی در این نوع از کمد ها حالت قالب افقی بوده تا بخش بیشتری از محیط اداری اشغال شود. که مزیت این نوع کمد ها نگه داشتن پرونده های بیشتر در کنار یکدیگر می باشد، که اغلب جنس آنها فلزی است.

انواع کمد اداری

انواع کمد اداری

ویژگی های خرید کمد اداری مناسب

در زمان خرید کمد اداری مناسب باید به برخی ویژگی ها توجه کرد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • مکانیسم قفل: برای حفظ امنیت باید به داشتن قفل بر روی کمد ها در حین خرید توجه کرد.
  • کمد اداری ضد حریق: برای بالا بردن امنیت اوراق موجود در کمد ها می توان از کمد های ضد حریق با قیمت بالا تر خریداری نمود.
  • بهتر است کمد ها قابلیت جابجایی داشته باشند.
  • در زمان خرید هرچه به جنس کمد ها توجه شود عمر بیشتری برایتان خواهد داشت.

کمد اداری

کمد اداری

 ابعاد خرید کمد اداری مناسب چقدر است؟

در هر مجموعه ای با توجه به نیاز کارمندان آن مکان باید به خرید کمد اداری مناسب پرداخت. به طور کلی کمد های اداری به دو دسته کمدهای اداری ایستاده و کوتاه تقسیم در مبلمان اداری می شوند. در دسته اول به عنوان کمد های بایگانی، استفاده می شده اند که به نوعی کمد ویترینی بودند و یا در بخش هایی که نیاز به فضای ذخیره سازی بالایی داشتند استفاده می شدند. این کمد ها با ارتفاع ۲ متر و هر یک از درب آنها بین ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر فضا اشغال می کند.

دسته دوم که کمدهای کوتاه هستند. برای استفاده روی میز کاربرد بسیاری دارند و یا در مواردی که می خواهید از یک کمد کوچک تر برای ذخیره سازی با اسناد کمتر استفاده کنید، بیشتر کمد های کوتاه حالت کشویی داشته و ارتفاع آنها بین ۵۹ الی ۷۰ سانتی متر می باشد. 

ابعاد کمد اداری

ابعاد کمد اداری

مدل های مختلف کمد اداری

در زمان خرید کمد اداری مناسب می توان مشاهده کرد که این کمد ها بر اساس طبقه بندی و اهمیت اسناد، در دو نوع درب دار و بدون درب به فروش می رسند. کمد های بدون درب معمولا در ادارات دولتی و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا به دلیل نیاز کارمندان در این محیط ها کاری بهتر است کمد اداری برای بالا بردن سرعت و خرابی کمتر بدون درب باشند.

البته کمد های اداری در ادارات و مراکز تجاری دارای دو بخش خصوصی و عمومی می باشند که بهترین گزینه این است که قسمتی از آن را بدون درب و بخش دیگر با درب باشد. به غیر از موارد بالا کمد ها در انواع دیگری به فروش می رسند مانند کمد اداری کوچک، کمد اداری کشویی، کمد اداری قفسه ای، کمد اداری دو درب، کمد اداری چرخ دار، کمد اداری فلزی، کمد اداری پلاستیکی و در نهایت چوبی

مدل های مختلف کمد اداری

مدل های مختلف کمد اداری

نتیجه گیری

در نهایت در هر فضای کاری از ادارات، مجتمع های تجاری تا کارگاه ها اگر اسناد و مدارک و اوراق داشته باشد نیاز به خرید کمد اداری مناسب وجود دارد. سازمان دهی مناسب تجهیزات در محیط اداری می تواند شرایط کاری و روانی افراد را بهتر کند که در نتیجه بازدهی را بالا می برد. باید توجه داشت که در انتخاب یک کمد اداری مناسب حتما بررسی فضای کاری و مبلمان موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر همه چیز در جای خود قرار بگیرد، در نتیجه سازماندهی آن آسان خواهد بود. نباید فراموش شود که برای ادامه دار شدن سازماندهی پس از اتمام کار همه چیز باید در جای خود قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.