مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری

باید با کمک ایده های خلاقانه برای زیبا کردن تمام مکان هایی که در آنها زندگی می کنیم تلاش کنیم؛ مخصوصا محل کار که قسمت زیادی از روز خود را در آن می گذرانیم. ما در این مقاله تعدادی ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری خدمت شما ارائه کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید محل کارتان را هم برای خود و هم برای دیگران جذاب و دلنشین کنید.

مهمترین ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری

هنگامی که وارد یک اداره می شویم اولین چیزی که نظرمان را جلب می کند مبلمان آن اداره می باشد. چون قسمت زیادی از مساحت را مبلمان پوشش داده است و در هنگام نشستن از آنها استفاده می کنیم؛ از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام خرید مبلمان اداری توجه کنید که ظرفیت مبل ها برای ارباب رجوع کافی باشد. همچنین باید مساحت اتاق یا سالن را در نظر بگیرید تا مبلمان به طور اصولی بتواند قرار بگیرد. جنس مبلمان و صندلی های کارکنان محل کار باید بسیار عالی باشد. به طوری که علاوه بر داشتن عمر طولانی مبلمان، کارکنان و ارباب رجوع هنگام استفاده از آن به مشکل نخورند. حتی اگر هزینه بالایی را برای مبلمان اداره صرف کنید، ضرر نخواهید کرد. زیرا صندلی و مبلمان راحت، بازدهی کار کارکنان را افزایش میدهد. مبلمان را به نحوی قرار دهید تا در آن مکان بتوان به راحتی تردد کرد.

ایده تزیین محل کار

ایده تزیین محل کار

نورپردازی استاندارد

هنگام طراحی محل کار خود باید نورپردازی مناسبی را در نظر بگیرید. این ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری به دو دلیل حائز اهمیت است. دلیل اول اینکه اگر به طور صحیح از نور آفتاب استفاده شود می توانیم در مصرف برق صرفه جویی کنیم و تعداد لامپ های روشن را کاهش دهیم. دلیل دوم آن هم این است که با یک نورپردازی استاندارد و حرفه ای میتوانیم جلوه ای زیبا به اداره یا محل کار خود بدهیم. پنجره ها باید توسط یک شخص متخصص نصب شود و مکان آن تعیین گردد. زیرا اگر مکان پنجره ها نامناسب باشد؛ می تواند باعث اذیت چشم افراد حاضر در محل شود.

نورپردازی استاندارد محل کار

نورپردازی استاندارد محل کار

رنگ دیوارها و وسایل

سومین ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری انتخاب رنگ صحیح و متناسب بودن رنگ ها میباشد. امروزه در اکثر مکان ها از کاغذ دیواری استفاده می شود. پیشنهاد ما به شما این است که در محل کار خود از کاغذ دیواری استفاده نمایید؛ چون میتوان در انتخاب آن، از رنگ مورد نظر خود استفاده کرد. رنگ کاغذ دیواری و وسایل موجود در محل کار باید به نحوی باشد که سبب شادابی و نشاط کارکنان و ارباب رجوع شود. پس باید از رنگ های شاد و آرامش بخش استفاده کنید. ما نمی توانیم به طور دقیق برای شما یک یا دو رنگ تعیین کنیم؛ بلکه خود شما باید با توجه به تعداد کارکنان و میزان مساحت اداره با یک طراح دکوراسیون مشورت نمایید و رنگهای مناسب را انتخاب کنید. این نکته را در نظر بگیرید که باید رنگ تمام اجزا با هم متناسب و هماهنگ باشند.

رنگ مناسب در فضای کاری

رنگ مناسب در فضای کاری

تزیین دیوار

قطعاً اگر دیوار محل کار بدون هیچ وسیله تزیینی باشد، اداره برای تمام افراد کسل کننده به نظر میرسد. سعی کنید بر روی دیوارها از وسایلی مانند تابلو استفاده کنید؛ به این شکل دیگر دیوار ها خشک و بی روح نیستند. جدای از تابلو می توانید مجسمه های آویزان یا آینه های چند قطعه ای را بر روی دیوارها به کار بگیرید. این نکته را در نظر بگیرید که اگر دیوارها رنگ های تیره داشته باشند، تابلوها و وسایل تزیینی بر روی دیوار بیشتر جلوه می کنند.

تزیین دیوارهای محل کار

تزیین دیوارهای محل کار

استفاده از گیاهان یک ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری

یکی از ایده هایی که برای زیباسازی محل کار وجود دارد، استفاده از گیاهان می باشد. هنگام استفاده از گیاهان دست شما برای انتخاب نوع آن باز خواهد بود، چون گیاهان انواع مختلفی دارند و با توجه به مساحت موجود میتوان گل و گیاه مناسبی را انتخاب کرد. گل ها و گیاهان علاوه بر اینکه باعث شادابی و جذابیت فضای اداره می شوند، هوای ملایم و خوشبویی را در محل ایجاد می کنند. جدایی از خود گیاه شما می توانید با استفاده از گلدان آن هم ابتکار عمل را به دست بگیرید و به طور خلاقانه ای رنگ و ابعاد گلدانها را تعیین کنید. استفاده از این ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری بسیار کم هزینه و به صرفه است. پس پیشنهاد میکنیم حتما از این راهکار فوق العاده برای زیباسازی محل کار خود استفاده کافی و مفید را کنید.

پربازدیدترین مطالب آفن را از دست ندهید!

استفاده از گیاه در تزیین محل کار

استفاده از گیاه در تزیین محل کار

استفاده از اصول فنگ شویی

دیگر ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری به کارگیری اصول فنگ شویی در محل کار است. فنگ شویی یکی از اصول قدیمی در کشورهای شرق آسیا می باشد. برخی از مردم اعتقاد دارند با انجام کارهایی در دکوراسیون خانه یا محل کار، علاوه بر ایجاد زیبایی میتوان فوایدی را برای خود به وجود آورد. برای مثال می توان از تعدادی مجسمه یا اعداد خاص استفاده کرد تا برکت و رونق به سوی ما سرازیر شود. البته این موضوع بستگی به اعتقاد و نظر شما دارد، که آیا این حرفها را باور دارید یا خیر.

فنگ شویی تزیین محل کار

فنگ شویی تزیین محل کار

به کارگیری پارتیشن و ایجاد نقطه کانونی

استفاده از پارتیشن ها در محل کار یک ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری می باشد. زیرا با استفاده از پارتیشن ها علاوه بر ایجاد نظم در مکانهای مختلف اداره، میتوان جذابیتی برای محل ایجاد کرد. توصیه می شود اگر می خواهید برای محل کار خود از پارتیشن استفاده کنید؛ حتماً پارتیشن های متحرک را خریداری نمایید. زیرا به راحتی می توان آن ها را از جایی به جای دیگر حمل کرد. دیگر ایده برای برای تزیین محل کار و مبلمان اداری ایجاد یک نقطه کانونی در محل می باشد. البته این موضوع بستگی به مکان مورد نظر دارد. برای مثال در یک اداره اگر بخواهیم در اتاق رئیس، یک نقطه کانونی ایجاد کنیم باید محل صندلی رئیس اداره و اطراف آن شامل نقطه کانونی شود. برای ایجاد نقطه کانونی می توانید از رنگ ها و وسایل تزیینی مناسب و جذاب استفاده کنید.

روند تکامل طراحی دفاتر و فضاهای کاری در دهه های اخیر

اگر شما به زمینه طراحی دفاتر و فضاهای کاری علاقه مند هستید، حتما برایتان جالب است که کمی بیشتر درباره تاریخچه و روند تکامل طراحی داخلی فضاهای اداری بدانید. بر همین مبنا امروز سعی داریم تا شما را با این موضوع آشنا کرده و یک دید جامع در خصوص روند رشد و تکامل این حوزه طراحی را به شما بدهیم. امیدواریم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روند تکامل طراحی دفاتر و فضاهای کاری در دهه‌ های اخیر

پیش از آن که به بررسی دقیق روند تکامل طراحی دفاتر  فضاهای کاری در سالیان اخیر بپردازیم، بیایید گذری مختصر بر روند کلی این تغییرات داشته باشیم.

سرعت رشد طراحی دفاتر و فضاهای کاری در ادوار مختلف، متفاوت بوده است و پارامترهای مختلفی بر سرعت تغییرات اثرگذار بوده است. برای مثال پس از انقلاب صنعتی رشد تکنولوژی در تمام بخش ها بسیار افزایش پیدا کرد که صنعت طراحی اداری و فضاهای کاری نیز از این قاعده مستثنی نبود. همانطور که می توان متوجه شد، رشد اقتصاد و تکنولوژی در کشورهای مختلف و در ادوار مختلف تاثیر مستقیمی بر این موضوع داشته است.  

طراحی دفاتر قدیمی

طراحی دفاتر قدیمی

طراحی دفاتر و فضاهای کاری در دهه 90 میلادی

چیزی که کاملا مشهود است، در ادوار پیش 90 میلادی، تکنولوژی چندان توسعه پیدا نکرده بود و به همین دلیل نیاز به میزکارهای امروزی احساس نمی شد. برای مثال استفاده از کامپیوتر های رومیزی در اوایل دهه 90 میلادی در شرکت های مختلف مرسوم شد و کم کم رشد چشمگیری داشت. بر همین اساس شرکت ها نیازمند فضاهای کاری بودند که هر شخص بتواند یک کامپیوتر رومیزی داشته باشد. این موضوع همچنین باعث شد که فضاهای مختلف مانند فایل ها که پیش از این برای نگهداری پرونده ها استفاده می شد، منسوخ شوند.

پربازدیدترین مطالب آفن را از دست ندهید!

جدا از این اغلب فضاهای کاری در گذشته و حتی امروزه وسعت بسیار کمی دارند و به همین دلیل کار برای شرکت هایی که تعداد کارمندان زیادی دارند کمی دشوار می شود. در این جا بود که پیشنهاد طراحی میز کارهای شخصی متراکم و سراسری ارائه شد. در این نوع طراحی دفاتر و فضاهای کاری، سعی می شد فضای کاری هر فرد با یک صفحه جدا کننده از دیگر کارکنان مجزا شود.

دفترکار در دهه 90 میلادی

دفترکار در دهه 90 میلادی

تغییرات عمده طراحی دفاتر در دهه 2000 میلادی

طراحی دفاتر و فضاهای کاری در دهه 2000 میلادی شکل دیگری به خود گرفت. در این دهه تلاش بر حفظ فضای مفید برای کارمندان و استفاده حداکثری از آن بود. بر همین اساس، تجهیزات و وسایل اضافه از اتاق ها کم شد و به طور کلی فضاها جمع و جور و مرتب شدند. تغییر از فضای سنتی به یک فضای ساده و شیک در این دوران شکل گرفت. البته بسیاری از طراحان داخلی نیز به سمت طراحی فضاهای زیبا و مدرن نیز حرکت کردند.

طراحی جدید دفترکار

طراحی جدید دفترکار

جدیدترین معیارهای طراحی فضاهای کاری در 10 سال اخیر

در حداقل 10 سال اخیر صنعت طراحی دفاتر و فضاهای کاری، رشد چشمگیری داشته و طراحی بخش ها با اهداف مطالعه شده و به سبکی نوین و جذاب برای کارکنان انجام می شود. در طراحی نوین معیارهای گوناگونی مد نظر قرار گرفته است که از آن جمله می توان به مواردی همچون راحتی و آسایش کارکنان، بازدهی بالا، فضای کاری اختصاصی، زیبایی و ... اشاره کرد. یکی از مهمترین موارد در طراحی دفاتر و فضاهای کاری، تاکید بر استفاده بهینه از فضا و تامین رفاه کارکنان می باشد؛ به نحوی که هر فرد بتواند یک فضای اختصاصی و مجزا داشته و همچنین بتوان در کمترین فضای ممکن، بیشترین استفاده را برد.

همچنین در طراحی نوین تاکید بر تعامل بیشتر بین کارکنان شده است، به نحوی که میز کارها در زوایایی قرار گرفته اند که کارکنان به خوبی بتوانند با هم تعامل داشته و انتقال اطلاعات داشته باشند. نکته دیگری که باید به آن توجه نمود، روانشناسی طراحی است. این موضوع شاید تنها توسط طراحان حرفه ای در نظر گرفته شود. اما اگر کمی در این مورد دقت کنیم، می بینیم که اگر روانشناسی رنگ ها و توجه به فضا در طراحی بخش های مختلف در نظر گرفته شود، تاثیر شگفت انگیزی در روحیه کارکنان داشته و می تواند سبب افزایش بهره وری آن ها شود.

معیارهای طراحی فضای کاری

معیارهای طراحی فضای کاری

تاکید بر آسایش کارکنان در طراحی مدرن فضاهای کاری

همانطور که گفتیم یکی از مهمترین معیارها در طراحی دفاتر و فضاهای کاری، توجه به رفاه حال کارکنان است. برای مثال بسیاری از شرکت ها دریافته اند که فضای کاری نمی تواند تنها محلی برای کارکردن تمام وقت کارکنان باشد. به همین دلیل بسیاری از آن ها فضاهایی را برای استراحت، رفع خستگی و حتی تفریح کارکنان در نظر گرفته اند.

نکته دیگری که بی ارتباط به این موضوع نیست، طراحی خاص فضا با هدف افزایش تمرکز کارکنان است. پس همانطور که می بینید، طراحی مدرن فضاهای اداری کاملا هدفمند و مطالعه شده انجام شده و هر روزه رو به رشد است.

طراحی مدرن فضای کاری

طراحی مدرن فضای کاری

سرعت تغییرات طراحی دفاتر

تا بدین جا درباره روند تکامل طراحی دفاتر با هم صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم به صورت مختصر درباره سرعت رشد این حوزه صحبت کنیم. شاید تصور کنید از ابتدای دهه 2010 میلادی تا به اکنون روند رشد و تکامل حوزه طراحی فضاهای اداری و مبلمان اداری کاهش یافته و دیگر جای پیشرفتی در این حوزه نیست. اما کمی صبر کنید. اصلا این گونه نیست. در سال های اخیر توسعه طراحی فضاهای اداری به صورت علمی و تجربی در حال توسعه بوده و هر روزه بر افرادی که در این زمینه متخصص می شوند، افزوده می شود.

هر روزه ایده های جدید و طرح های نوینی ارائه می شود که جذابیت این حوزه طراحی را دوچندان کرده است. تغییرات محیطی، تغییر فرهنگ کاری و حتی بیماری هایی نظیر کرونا تاثیر بسزایی در طراحی جدید فضاهای اداری و کاری داشته اند. این مسائل در گذر زمان و همواره تکرار خواهند شد و این وظیفه یک متخصص طراحی فضاهای کاری است که بتواند طرح ها و ایده های خود را با تغییرات مختلف تطبیق دهد.

معرفی به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری

امروزه دیگر از دیواره های قدیمی برای جدا کردن محیط کار استفاده نمی شود بلکه به جای آن از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می توان بهره گرفت. به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری دارای طرح و رنگ های مختلف بوده و همچنین از موادی مختلفی مانند چوب آلومینیم و... در ساخت آن می توان استفاده کرد. در ادامه به توضیح مختصری و جامعی درباره جنس هر یک از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می پردازیم.

به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری

پارتیشن (partition)، یکی از ابداعات بشر برای جداسازی محیط های اداری، تجاری، مسکونی و... می باشد. با استفاده از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می توان از تمام فضای محیط استفاده کرد. استفاده از به روزترین ایده های پارتیشن اداری باعث ایجاد زیبایی در دکوراسیون، نظم و آرامش محیط کار می شود. یکی از مزیت های دیگر پارتیشن بندی اداری مدولار یا قابل حمل بودن آن است، این مزیت این امکان را به ما می دهد تا بر طبق شرایط و نیاز، اقدام به زیاد و یا کم کردن فضای محیط کاریتان کرد. پارتیشن اداری به دو شکل تک جداره و دو حدار تولید می شود که شکل تک جداره آن قیمت ارزان تری دارد. با اینکه اجزای سازنده پارتیشن تک جداره ساده تر از پارتیشن دو جداره است اما به اندازه پارتیشن دو جداره از استحکام خوبی برخوردار میباشد چرا که در هر دو شکل پارتیشن معمولا از چوب های ام دی اف یا پی وی سی استفاده می شود. علاوه بر مواردی که گفته شد استفاده از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری مزایای بسیار دیگری نیز دارد، این مزایا به شرح زیر می باشد:

  • با استفاده از پارتیشن بندی دیگر دغدغه ساخت یک دیوار دیگر را ندارید به این دلیل که پارتیشن در کارخانه ساخته شده و در محیط کار به راحتی نصب می شود.
  • پارتیشن های اداری به دلیل اینکه شفاف هستند باعث روشن تر شدن فضای کاری می شوند که این موضوع باعث ایجاد نشاط، انرژی بیشتر و بهره وری بالاتر در کارمندان می شود.
  • شیشه برخی از پارتیشن های اداری هوشمند بوده و این امکان را دارد که از حالت کاملا شفاف به حالت مات تغییر یابد، این مزیت باعث می شود تا بتوانید محیط کارتان را به راحتی به فضای خصوصی تبدیل کنید. 

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن چوبی

استفاده از چوب در به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری بسیار ارزان و به صرفه تر از سایر پارتیشن بندی ها است. پارتیشن چوبی یکی از محبوب ترین نوع پارتیشن در محیط کار می باشد چرا که ظاهری طبیعی و سنتی به محیط کار می دهد. پارتیشن اداری چوبی دارای رنگ ها و متریال های مختلفی می باشد که البته در ساخت آن تنها از چوب استفاده نمی شود. یکی از مزیت های به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری خاصیت ضد صدای آن است، این خاصیت باعث می شود تا کارمندان اداری حواس جمع تری در حین کار داشته باشند.

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی

پارتیشن بندی شیشه ای

برای داشتن محیط اداری به شکل مدرن می توان از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد. این نوع پارتیشن به دلیل عبور نور از خود و به وجود آوردن محیط کاری با نشاط و با بهره وری بالا، بهترین گزینه پارتیشن برای محیط اداری می باشد. یکی از کاربردهای پارتیشن شیشه ای این است که می توان از طرح ها و مدل های مختلفی آن در بخش های محیط کار مانند سالن ناهارخوری و سالن نشیمن و...  استفاده کرد. برای زیباتر شدن محیط کار به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می توان لوگوی یا آرم شرکت را روی شیشه پارتیشن چسباند و برای متفاوت شدن فضای کاری هر فرد از شیشه های با رنگ های مختلف استفاده کرد. پارتیشن شیشه ای در برابر برخورد ضربه و دما زیاد مقاوم بوده و در آن می توان از فریم مختلف چون چوب، فلز و ... استفاده کرد.

پربازدیدترین مطالب آفن را از دست ندهید!

از دیگر مزایای پارتیشن شیشه ای انعطاف پذیری آن و آسان بودن نصب شیشه های تک و دو جداره بر روی آن می باشد. استفاده از پارتیشن شیشه ای به محیط کار، فضا رسمی تر می دهد و می توان بر اساس نیاز، از دو شکل بی فریم یا با فریم آن استفاده کنید. پارتیشن شیشه ای به دو شکل مات و نیم مات در محیط اداری به کار گرفته می شود. این شکل از پارتیشن شیشه ای، بیشتر در محیط هایی که به دید باز نیاز است استفاده می شود. ممکن است در ظاهر فکر کنید به دلیل نداشتن فریم، شکننده به نظر می رسد اما باید گفته که این شکل از پارتیشن شیشه ای از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن آلومینیومی

یکی از ویژگی های پارتیشن آلومینیومی داشتن مقاومت بالای آن است که در صورت نیاز می توان از روکش های پودری نیز بهره گرفت. در پارتیشن آلومینیومی می توان از روکش های آلومینیومی برای پوشاندن محل اتصال قطعات به یکدیگر استفاده کرد. پارتیشن آلومینیومی بیشتر در محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل اینکه باعث حفظ حریم شخصی در محیط کاری می شود. پارتیشن اداری آلومینیومی از اجزای مختلفی ساخته می شود، این اجزا به صورت زیر می باشد:

  • سندبلاست
  • قفل و دستگیره
  • محفظه عبور جریان برق
  • درب پارتیشن‌ها که از شیشه 8 سکوریت با چوب mdf ساخته می شود.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن بندی صفحه آکوستیک

پارتیشن بندی صفحه آکوستیک، یکی از بهترین پارتیشن بندی ها برای از بین بردن سروصدای مزاحم است. برای قرار دادن صفحه آکوستیک در بخش های مختلف اداره می توان، چرخ در زیر آن قرار داد. این پارتیشن به دلیل داشتن صفحات ضخیم، میزان صدای محیط را به شدت کاهش می دهد. 

پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک

استفاده از گل و گیاه در به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری 

برای زیباتر شدن محیط پارتیشن چوبی می توان از گل و گیاه بهره برد. پوشاندن پارتیشن با گل و گیاه باعث می شود تا پارتیشن شبیه به یک دیوار گیاهی شود و احساس بودن در طبیعت را در فرد به وجود آورد.

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک بهتر هستند

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ شاید این سوال شما هم باشد به تازگی یک منزل یا یک دفتر اداری خریداری کرده اید و می خواهید دکوراسیون داخلی آن را متناسب با سلیقه خود طراحی کنید ایده های زیادی دارید و نمی دانید برای به اجرا رساندن این ایده ها چه کاری باید انجام دهید. مدام این سوال در ذهنتان تکرار می شود پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ برای پاسخ به این پرسش مقاله پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ را تا انتها مطالعه کنید.

دیوار کاذب

دیوار کاذب

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟

برای پاسخگویی به این سوال خوب است به بررسی خصوصیات و ویژگی های هریک از آنها بپردازیم. دیوارهای سنتی از انواع مصالح ساختمانی مانند آجر، گچ و... ساخته می شوند.اصولا دیوارها نقش جداکننده فضاها از یکدیگر را دارند. که گاهی هم بار وارد بر ساختمان را تحمل می کنند اما در مورد دیوار کاذب، مصالح به کار رفته در ساخت آن از کناف است و صرفا برای تقسیم کردن فضای داخلی منازل و گاهی دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

خصوصیات دیوار کاذب عبارتند از:
  • به علت مصالح به کار رفته در ساخت دیوار کاذب دارای وزن سبکی هستند
  • کاملا انعطاف پذیر هستند، می توانید مطابق با سلیقه ی خود این نوع از دیوارها را طراحی و اجرا کنید.
  • دارای استحکام بالا در برابر زلزله
  • خاصیت عایق در برابر صوت، حرارت و...
  • امکان قرارگیری تجهیزات تاسیساتی در فضای پشت آن
پارتیشن ها نیز در واقع نوعی دیوار کاذب هستند که از انواع مصالح چوب، شیشه و... ساخته می شوند و بیشترین کاربرد آن در فضاهای اداری می باشد.
  • قابلیت حمل آسان، عایق صوت، راحتی نصب
  • امکان نورگیری
  • امکان استفاده از انواع مصالح ساختمانی
  • قابلیت حرکت دادن آن

پارتیشن

پارتیشن

پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ مقایسه از لحاظ شفافیت

در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری به ویژه شرکت های استارتاپ فضای بزرگی را به عنوان محیط کار انتخاب می کنند به صورتی که هم کارمندان بخش های مختلف با یکدیگر تبادل داشته باشند و هم حریم خصوصی آن ها حفظ شود. از این رو شفافیت بخش های کاری مختلف علاوه بر ارتباط بهتر کارمندان سبب انعکاس نور روز به نسبت مناسب در فضا می شود. پارتیشن های اداری به علت این که در ساخت آن ها از مصالحی نظیر شیشه، چوب و... استفاده می شود بسیار مناسب هستند.دیوارهای کاذب دارای ویژگی های دیوارهای سنتی هستند از این رو برای ایجاد شفافیت می توان در آن ها حفره هایی ایجاد کرد که هم زمان بر و هم هزینه بر است. همچنین برای تغییرات مجدد در ساختمان نیاز است که دیوارها تخریب شوند.

پربازدیدترین مطالب آفن را از دست ندهید!

پارتیشن یا دیوار کاذب

پارتیشن یا دیوار کاذب

میزان استحکام و انعطاف پذیری دیوارها

ماهیت یک دفتر کار به این صورت است که با توجه به شرایط کاری مدام تغییر کند. با توجه به این ویژگی دفتر کار، به نظر شما پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ پارتیشن ها به علت نصب آسان و قابلیت متحرک بودن دارای شرایط ایده آلی هستند. پارتیشن ها از چند ضلع تشکیل شده اند و به راحتی می توان آنها را جابجا کرد یا شکل آن ها را تغییر داد. از طرفی دیگر پایه های پارتیشن را می توان به راحتی بر روی کف قرار داد و دیگر نیازی به تخریب کف نیست.اما دیوارهای کاذب را باید کاملا در کف فیکس کرد از این لحاظ هزینه ی زیادی صرف می شود و از همه مهمتر برای تخریب آن نیز هزینه و زمان زیادی صرف می شود. پس از گذشت مدت زمانی باید یک تغییرات جدی در دفتر کار ایجاد کرد دفتر با ظاهر قدیمی و تکراری بازدهی کارکنان و مراجعه مشتریان را کاهش می دهد و باز خورد مناسبی نخواهد داشت از این لحاظ می توان از پارتیشن های عایق صوت استفاده کرد رنگ یا جنس دیوارهای آن را با حداقل هزینه تغییر داد. در مورد دیوارهای کاذب نیز می توان این تغییرات را اعمال کرد ولی نیاز به زمان و هزینه بیشتری است.

دیوار و پارتیشن جداکننده فضا

دیوار و پارتیشن جداکننده فضا

مقایسه دیوار کاذب و پارتیشن از لحاظ فضای ذخیره سازی

فضاهای ذخیره سازی: پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک برای ذخیره کردن وسایل بهتر هستند پاسخ این سوال بسیار واضح و شفاف است پارتیشن ها به علت خاصیت انعطاف پذیری بالا به آسانی با کمدها و فایل ها اقدام می شوند و یک فضای وسیع برای قرارگیری لوازم و وسایل فراهم می کنند. شما به راحتی می توانید بسیاری از فایل ها و کشوها را به پارتیشن متصل کنید اما در مقابل دیوارهای کاذب این قابلیت را ندارند و صرفا می توان کمد های ثابت را در آن قرار داد.

دیوار کاذب بهتر است یا پارتیشن

دیوار کاذب بهتر است یا پارتیشن

زیباشناسی فضاهای داخلی

زیبا شناسی: زیبایی و طراحی نو و به روز دکوراسیون داخلی محیط های اداری تاثیر بسیاری بر میزان بازدهی کارمندان، بازخورد مراجعه کننده و تعداد مشتریان دارد. حال برای این تغییرات پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک را مناسب تر می دانید؟ خوب برای پاسخ  به این سوال باید نکاتی را در نظر بگیرید چقدر زمان برای تغییرات دارید و چقدر برای تغییرات هزینه می کنید، این دکوراسیون تا چند سال تغییر نخواهد کرد. پارتیشن ها فضا ها را به اشکال مختلف تغییر می دهند و ساختار داخلی فضا را متناسب با وسایل و مبلمان شکل می دهند.دیوار های کاذب هم گزینه ی مناسبی برای تغییرات هستند به ویژه این که بسیاری از تغییرات جزئی را می توانید بر روی دیوارها اعمال کنید.

سایر ویژگی های پارتیشن و دیوارهای کاذب

در برخی فضاها شرایط نصب دیوار کاذب وجود ندارد به عنوان مثال سقف ساختمان بسیار بلند است یا یک فضای تاریخی است که اجازه اجرای دیوارهای کاذب را ندارد در این شرایط برای جداسازی فضاها از یکدیگر پارتیشن بهترین گزینه است. ایجاد هارمونی و هماهنگی بین مبلمان و دیوارها و فضاهای اداری امری ضروری است و باعث ایجاد یک فضای دلپذیر می شود به نظر شما در این فضا پارتیشن یا دیوارهای کاذب؟ کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ پارتیشن و دیوار کاذب با ویژگی های منحصر به فرد خود هر کدام به یک اندازه موجب زیباتر شدن این فضا ها می شوند.در یک محیط اداری عایق بندی صوتی یکی از آیتم های ضروری محسوب می شود که در این زمینه دیوارهای کاذب بسیار خوب عمل می کنند البته برخی دیوارهای پارتیشن دوجداره نیز عایق های صوتی خوبی هستند.