مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

معرفی به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری

امروزه دیگر از دیواره های قدیمی برای جدا کردن محیط کار استفاده نمی شود بلکه به جای آن از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می توان بهره گرفت. به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری دارای طرح و رنگ های مختلف بوده و همچنین از موادی مختلفی مانند چوب آلومینیم و... در ساخت آن می توان استفاده کرد. در ادامه به توضیح مختصری و جامعی درباره جنس هر یک از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می پردازیم.

به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری

پارتیشن (partition)، یکی از ابداعات بشر برای جداسازی محیط های اداری، تجاری، مسکونی و... می باشد. با استفاده از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می توان از تمام فضای محیط استفاده کرد. استفاده از به روزترین ایده های پارتیشن اداری باعث ایجاد زیبایی در دکوراسیون، نظم و آرامش محیط کار می شود. یکی از مزیت های دیگر پارتیشن بندی اداری مدولار یا قابل حمل بودن آن است، این مزیت این امکان را به ما می دهد تا بر طبق شرایط و نیاز، اقدام به زیاد و یا کم کردن فضای محیط کاریتان کرد. پارتیشن اداری به دو شکل تک جداره و دو حدار تولید می شود که شکل تک جداره آن قیمت ارزان تری دارد. با اینکه اجزای سازنده پارتیشن تک جداره ساده تر از پارتیشن دو جداره است اما به اندازه پارتیشن دو جداره از استحکام خوبی برخوردار میباشد چرا که در هر دو شکل پارتیشن معمولا از چوب های ام دی اف یا پی وی سی استفاده می شود. علاوه بر مواردی که گفته شد استفاده از به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری مزایای بسیار دیگری نیز دارد، این مزایا به شرح زیر می باشد:

  • با استفاده از پارتیشن بندی دیگر دغدغه ساخت یک دیوار دیگر را ندارید به این دلیل که پارتیشن در کارخانه ساخته شده و در محیط کار به راحتی نصب می شود.
  • پارتیشن های اداری به دلیل اینکه شفاف هستند باعث روشن تر شدن فضای کاری می شوند که این موضوع باعث ایجاد نشاط، انرژی بیشتر و بهره وری بالاتر در کارمندان می شود.
  • شیشه برخی از پارتیشن های اداری هوشمند بوده و این امکان را دارد که از حالت کاملا شفاف به حالت مات تغییر یابد، این مزیت باعث می شود تا بتوانید محیط کارتان را به راحتی به فضای خصوصی تبدیل کنید. 

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن چوبی

استفاده از چوب در به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری بسیار ارزان و به صرفه تر از سایر پارتیشن بندی ها است. پارتیشن چوبی یکی از محبوب ترین نوع پارتیشن در محیط کار می باشد چرا که ظاهری طبیعی و سنتی به محیط کار می دهد. پارتیشن اداری چوبی دارای رنگ ها و متریال های مختلفی می باشد که البته در ساخت آن تنها از چوب استفاده نمی شود. یکی از مزیت های به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری خاصیت ضد صدای آن است، این خاصیت باعث می شود تا کارمندان اداری حواس جمع تری در حین کار داشته باشند.

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی

پارتیشن بندی شیشه ای

برای داشتن محیط اداری به شکل مدرن می توان از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد. این نوع پارتیشن به دلیل عبور نور از خود و به وجود آوردن محیط کاری با نشاط و با بهره وری بالا، بهترین گزینه پارتیشن برای محیط اداری می باشد. یکی از کاربردهای پارتیشن شیشه ای این است که می توان از طرح ها و مدل های مختلفی آن در بخش های محیط کار مانند سالن ناهارخوری و سالن نشیمن و...  استفاده کرد. برای زیباتر شدن محیط کار به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری می توان لوگوی یا آرم شرکت را روی شیشه پارتیشن چسباند و برای متفاوت شدن فضای کاری هر فرد از شیشه های با رنگ های مختلف استفاده کرد. پارتیشن شیشه ای در برابر برخورد ضربه و دما زیاد مقاوم بوده و در آن می توان از فریم مختلف چون چوب، فلز و ... استفاده کرد.

پربازدیدترین مطالب آفن را از دست ندهید!

از دیگر مزایای پارتیشن شیشه ای انعطاف پذیری آن و آسان بودن نصب شیشه های تک و دو جداره بر روی آن می باشد. استفاده از پارتیشن شیشه ای به محیط کار، فضا رسمی تر می دهد و می توان بر اساس نیاز، از دو شکل بی فریم یا با فریم آن استفاده کنید. پارتیشن شیشه ای به دو شکل مات و نیم مات در محیط اداری به کار گرفته می شود. این شکل از پارتیشن شیشه ای، بیشتر در محیط هایی که به دید باز نیاز است استفاده می شود. ممکن است در ظاهر فکر کنید به دلیل نداشتن فریم، شکننده به نظر می رسد اما باید گفته که این شکل از پارتیشن شیشه ای از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن آلومینیومی

یکی از ویژگی های پارتیشن آلومینیومی داشتن مقاومت بالای آن است که در صورت نیاز می توان از روکش های پودری نیز بهره گرفت. در پارتیشن آلومینیومی می توان از روکش های آلومینیومی برای پوشاندن محل اتصال قطعات به یکدیگر استفاده کرد. پارتیشن آلومینیومی بیشتر در محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل اینکه باعث حفظ حریم شخصی در محیط کاری می شود. پارتیشن اداری آلومینیومی از اجزای مختلفی ساخته می شود، این اجزا به صورت زیر می باشد:

  • سندبلاست
  • قفل و دستگیره
  • محفظه عبور جریان برق
  • درب پارتیشن‌ها که از شیشه 8 سکوریت با چوب mdf ساخته می شود.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن بندی صفحه آکوستیک

پارتیشن بندی صفحه آکوستیک، یکی از بهترین پارتیشن بندی ها برای از بین بردن سروصدای مزاحم است. برای قرار دادن صفحه آکوستیک در بخش های مختلف اداره می توان، چرخ در زیر آن قرار داد. این پارتیشن به دلیل داشتن صفحات ضخیم، میزان صدای محیط را به شدت کاهش می دهد. 

پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک

استفاده از گل و گیاه در به روزترین ایده های اجرای پارتیشن اداری 

برای زیباتر شدن محیط پارتیشن چوبی می توان از گل و گیاه بهره برد. پوشاندن پارتیشن با گل و گیاه باعث می شود تا پارتیشن شبیه به یک دیوار گیاهی شود و احساس بودن در طبیعت را در فرد به وجود آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.