مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری می تواند به ما در انتخاب مبلی مناسب برای منزل یا محل کار کمک کند. در زمان های نه چندان دور، مبل های اداری و مهمان از یکدیگر متمایز نمی شدند اما با گذشت زمان تفاوت هایی میان این دو به وجود آمد که این دو را از یکدیگر متمایز کرد. مبل های اداری ظاهری ساده تر نسبت به مبل های مهمان دارند.

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری بسیار کار آمد است و شما با دانستن این تفاوت ها می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید. ابتدا بهتر است با مشخصات هر کدام از این مبلمان ها آشنایی کامل داشته باشید سپس تفاوت های اصلی آنها را بررسی کنید.

مبلمان اداری چه مشخصاتی دارند؟

شاید فکر کنید مبلمان اداری فقط مبل هایی که در اداره استفاده می کنند، هستند اما اینگونه نیست و شامل میز جلسات، صندلی کارکنان، میز کامپیوتر، صندلی مراجعین و... می شوند. مشخصات مبلمان بسته به مکانی که در آنجا قرار می گیرند با یکدیگر متفاوت هستند. از مبلمان ها در اتاق کنفرانس، سالن انتظار، اتاق کارکنان و... استفاده می شود.

همچنین مبلمان هایی که در بانک ها، مدارس، مطلب های پزشکان و ... استفاده می کنند با یکدیگر تفاوت هایی دارند. مبل های اداری به دلیل استفاده زیاد کارکنان و مراجعین باید رنگ های تیره ای داشته باشند و همچنین بهتر است راحت و بدون هرگونه تزئینات اضافه باشند.

ویژگی های مبلمان اداری

ویژگی های مبلمان اداری

مشخصات مبلمان مهمان

مبل هایی که در منزل استفاده می کنید مبلمان مهمان هستند. مبلمان مهمان نسبت به مبل های اداری رنگ های شادتر و طرح های شلوغ تری دارند. مبلمان های اداری شامل انواع مختلفی از جمله، مبل های سلطنتی، مبل های سنتی، مبل های کلاسیک، مبل های فوتون و مبل های لاوست می شوند. انواع مختلفی که نام بردیم تنها قسمتی از انواع مبل ها هستند. مبلمان مهمان علاوه بر راحت بودن، باید از زیبایی چشمگیر و جذابی برخوردار باشند.

در زمان های قدیم از مبل ها به عنوان لوازم لوکس منزل استفاده می کردند اما در زمان حال مبل به یکی از وسایل ضروری منزل تبدیل شده است. در انتخاب مبل های مهمان باید نهایت دقت را داشته باشید تا با گذشت زمان دچار کمردرد نشوید. در انتخاب مبل مهمان، دقت به پایه، پارچه، فوم و... مبل بسیار مهم است.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آفن دنبال نمایید

مبلمان اداری دست دوم بخریم یا نخریم؟

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری

همانطور که در بالا گفتیم آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری بسیار کارآمد  و مهم است. مبل های اداری و مهمان در رنگ، جنس پارچه، طرح مبل و... با یکدیگر متفاوت هستند. از مبلمان های اداری نمی توان در منزل به عنوان مبل مهمان استفاده کرد پس بهتر است با تفاوت های این دو آشنایی کامل داشته باشید. زمانی که قصد خرید مبلمان اداری و یا مبلمان مهمان را دارید باید اندازه محیط را در نظر بگیرید و متناسب با آن، مبل مورد نظر را خریداری کنید.

تفاوت های مبلمان اداری با مبلمان مهمان

تفاوت های مبلمان اداری با مبلمان مهمان

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری در رنگ

یکی از تفاوت های مهم در بین مبلمان اداری و مبلمان مهمان، رنگ آنها است. مبلمان اداری به دلیل اینکه در یک اداره قرار می گیرند و روزانه تعداد زیادی مراجعه کنند از آنها استفاده می کنند بهتر است رنگ های تیره ای داشته باشند تا لک نگیرند ولی در انتخاب رنگ مبلمان مهمان محدودیتی ندارید و می توانید از هر رنگی مطابق با سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از انتخاب رنگ مبل محیط و تم خانه را در نظر بگیرید و متناسب با آن رنگ مبل را انتخاب کنید.

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری در طرح

پیش از خرید و انتخاب مبل های اداری ابتدا باید محیط مورد نظر را بررسی کرد و متناسب با آن مبلمان را تهیه کرد. مبلمان اداری علاوه بر اینکه باید برای مراجعه کنندگان راحت باشند، باید از زیبایی خاصی برخوردار باشند تا باعث جذب مراجعه کنندگان به آن محیط شوند.

در انتخاب مبلمان مهمان می توانید از طرح های گوناگونی استفاده کرد و در انتخاب طرح محدودیتی ندارید ولی بهتر است طرح مبل خود را متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب کنید. بطور مثال اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است نباید از مبل های سلطنتی استفاده کنید. در انتخاب مبل مناسب جنس مبل بسیار مهم است و باید به آن دقت بسیار شود.

تفاوت مبلمان اداری و مهمان در جنس

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، جنس مبل است. مبلمان اداری به دلیل استفاده زیاد بهتر است جنسی با طول عمر بالا داشته باشند و در صورت لک گرفتگی بتوان آنها را به راحتی تمیز کرد. در ساخت مبلمان اداری بهتر است از پارچه بجای چرم استفاده شود زیرا طول عمر بیشتری دارد. انتخاب جنس مبلمان مهمان بسته به سلیقه شخصی شما آزاد است و شما می توانید از همه جنس ها استفاده کنید اما بهتر است جنس هایی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی دارند.

تفاوت های مبلمان اداری با مبلمان منازل

تفاوت های مبلمان اداری با مبلمان منازل

سخن آخر

قبل از خرید مبلمان مورد نظر خود ابتدا تفاوت مبلمان اداری و مهمان را بررسی کنید  و در مورد سبک مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید. پیش از خرید مبلمان به جنس آنها و فوم هایی که در نشیمن مبل استفاده می شود نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید مبلمان داشته باشید. 

پربازدیدترین مطالب مجموعه آفن را در این بخش دنبال نمایید

بررسی قیمت انواع پارتیشن ارزان اداری و خانگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.