مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn
مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس afn

تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی چیست

هر آنچه باید از آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی بدانید

برای آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی به چه نکاتی باید توجه داشت؟ شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که فرق طراحی دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی در چیست که ابتدا باید هر کدام از اینها را به طور جداگانه تعریف کرد تا بهتر بتوانیم به تفاوت این دو پی ببریم.

طراحی دکوراسیون داخلی یعنی هماهنگ سازی بین تمام لوازم و عناصر تزیینی که با طراحی به زیبایی شکل داده شود به گونه ای که این هماهنگی برای به جلوه در آوردن لوازم، اثاثیه و رنگ ها می باشد که به صورت هنرمندانه توسط طراحان دکوراسیون داخلی طراحی شده باشد اما طراحی داخلی به معنی معماری فضای داخلی می باشد که در ادامه بیشتر از آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی به معنی طراحی در معماری می باشد که فردی که به آن طراح داخلی می گویند اشراف کامل بر معماری دارد که با تمرکز داشتن بر فضا و فرم داخلی ساختمان اصول طراحی معماری را در ساختمان خواهد داشت که اگر طراح داخلی سررشته ای در تزئینات و کارهای هنری داشته باشد علاوه بر طراحی داخلی می تواند بر تزئینات داخلی نیز طراحی انجام دهد.

دکوراسیون داخلی چیست؟

اگر بخواهیم طراح دکوراسیون داخلی را برایتان تعریف کنیم باید گفت به فردی طراح دکوراسیون داخلی می گویند که فقط کار طراحی دکور و تزیینات را بر عهده دارد و هیچ سررشته ای در معماری ساختمان ندارد. طراح دکوراسیون داخلی با استفاده از نوع رنگ پارچه ها، تابلو و پرده ها و.... سعی در بهتر چیدن و تزیین فضای داخلی ساختمان دارد که امروز افراد بسیاری بدون داشتن مدرک و با استفاده از تجربیات شخصی خود اقدام به طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی می کنند که موجب به وجود آوردن طرح های غیر استاندارد خواهند شد که علاوه بر اینکه زیبایی نخواهد داشت باعث هدر رفت هزینه های طراحی نیز بوده اند که پیشنهاد ما به شما استفاده از تجربه افراد کاربلد با مدرک طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی می باشد.

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلیتفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی

برای اینکه بیشتر آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی داشته باشید، باید گفت که اصلی ترین تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در نوع طراحی آن ها می باشد که طراحی داخلی به معنای واقعی به طراحی معماری ساختمان گفته می شود اما دکوراسیون داخلی همانگونه که از نامش پیداست به دکور و تزیین داخلی ساختمان گفته می شود که برای زیبا جلوه دادن فضا از عناصر تزیینی برای دکور ساختمان استفاده می شود.

تعریف طراحی داخلی به طور کامل

برای داشتن مدرک تحصیلی طراحی داخلی نیاز به آموزش و تمرین به طور رسمی می باشد که با استفاده از کامپیوتر طرح داخلی را ترسیم و برنامه ریزی می کنند و با مطالعه بر روی رنگ ها و پارچه ها در این رشته تحصیل باید کرد که از وظایف یک طراح داخلی برنامه ریزی برای فضای داخلی می باشد که اگر فضای داخلی نیاز به بازسازی داشته باشد به بهترین نحو به طراحی و بازسازی فضای داخلی خواهند پرداخت.

اگر از نظر همکاری یک طراح داخلی بخواهیم بگوییم باید گفت که یک طراح داخلی با پیمانکار و معمار همکاری می کند تا بتواند خواسته های آن ها را برآورده کند که می تواند این همکاری برای یک پروژه اداری و یا مسکونی باشد که برای آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی باید به ادامه مطلب توجه کنید.

طراحی داخلی چیستطراحی داخلی چیست

تعریف طراح دکوراسیون داخلی به طور کامل

همانطور که می دانید توضیحاتی برای آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی داده شد که که می خواهیم تعریف کاملی از آن داشته باشیم تا شناخت بیشتر داشته باشید. افرادی که کار دکوراسیون داخلی را انجام می دهند را دکوراتور می نامند که کار دکوراتورها نظر دادن در مورد خرید مبلمان، عناصر تزیینی و.... می باشد تا فضایی زیبا و دلنشین را طراحی کنند.

اگر بخواهیم از نظر همکاری دکوراتورها سخن بگوییم باید گفت که دکوراتورها نیازی به همکاری با پیمانکار و یا معماران ندارند بلکه پس از اتمام پروژه پیمانکاران و معماران کار آن ها شروع می شود که همکاری آن ها بیشتر با سازندگان مبلمان، فروشندگان پارچه برای پرده و.....می باشد. حال باید آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی را بدانید که تفاوت اصلی آن ها در نوع طراحی می باشد.

دکوراسیون داخلی چیستدکوراسیون داخلی چیست

سخن پایانی در آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی

همانطور که در این مطلب بیان کردیم باید تابحال آشنایی با تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی را متوجه شده باشید که تفاوت ها در نوع طراحی است که انجام می دهند. اگر قصد تغییر در فضای داخلی خود از نظر تغییر دیوار، پنجره و..... داشتید باید به یک طراح داخلی مراجعه کنید تا با استفاده از هنر خود در طراحی داخلی به زیبایی معماری ساختمان را برای شما انجام می دهند اما اگر قصد تغییر در دکوراسیون منزل یا محل کار خود را دارید تا فضایی زیبا و دلنشین برای خود و یا همکارانتان بسازید باید با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید زیرا یک دکوراتور با طراحی زیبا در رنگ، مبلمان، پارچه برای پرده و...... سعی در زیبا جلوه دادن فضای داخلی ساختمان دارد که موجب آرامش نیز خواهد شد.

استفاده از طراحی افراد ناکاربلد موجب بی نظمی در طراحی و هدر رفتن هزینه ای می شود که برای یک طراحی غیراستاندارد کرده اید که پیشنهاد ما به شما استفاده از افراد کاربلد و دارای مدرک تحصیلی می باشد تا با بهترین شکل ممکن طراحی معماری ساختمان را انجام دهند.

برای اینکه بتوانید یک طراح داخلی یا طراح دکوراسیون داخلی خوب و با تجربه به منظور تغییر دکوراسیون خود پیدا کنید، می توانید از طریق بعضی از سایت ها که طراحان داخلی را معرفی می کنند استفاده کنید تا با خیال راحت طراحی ساختمان خود را بدست آن ها بسپارید.

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلیتفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

پر بازدیدترین مقالات مبلمان اداری آفن را در این بخش دنبال نمایید

کابینت آشپزخانه، کلاسیک یا مدرن؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.